Zanim przejdziemy do tematu, warto jest ustalić czym w ogóle jest SEO. Zgodnie z informacjami przedstawionymi na stronie MarketingWSieci.pl:

SEO to skrót od angielskiego określenia Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony www pod kštem wyszukiwarek internetowych, co przekłada się na poprawę widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania. SEO to działania mające na celu pozycjonowanie stron internetowych. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób do niej dociera. Efektem jest zwiększenie ilości odwiedzin strony, a dzięki temu wzrasta szansa na zainteresowanie nowych użytkowników, którzy mogą stać się klientami danej firmy lub marki. SEO to elementarna część marketingu internetowego. Odnosi się do szeregu strategii opracowywanych w ramach content marketingu i social media marketingu.
Źródło: http://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/seo/#

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (głównie mówimy o Google bo tutaj większość z nas szuka potrzebnych informacji) ma doprowadzić do tego, żeby znaleźć się możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania na słowa i frazy kluczowe, które w wyszukiwarkę wpisują ludzie znajdujący się w naszej niszy.

Mówiąc „najwyżej w wynikach wyszukiwania” mam na myśli 3 pierwsze miejsca, ponieważ w większości wypadków to właśnie na tych 3 pierwszych miejscach kończą się nasze poszukiwania.

Dlaczego w ogóle warto jest myśleć o SEO?

Marketing internetowy to różnego rodzaju strategie i sposoby, których celem jest przyciągnąć uwagę ludzi zainteresowanych konkretnym tematem i SEO jest jedną z nich.

Tym jednak, co przemawia za tym, żeby pracować nad znalezieniem się najwyżej w wynikach wyszukiwania jest fakt, że w ten sposób docieramy do ludzi, którzy już interesują się konkretnym tematem albo – mówiąc jeszcze inaczej – to ludzie zainteresowani konkretnym zagadnieniem znajdują nas 🙂

Niezależnie więc od tego czy SEO jest główną strategią, którą stosujemy czy też „dodatkiem” do innej metody działania w internecie, warto jest zadbać o to, żeby podejść do tematu we właściwy sposób.

Informacji, które są w tej kwestii pomocne jest wiele ale ja chciałbym skupić się na 3 wskazówkach, które warto jest zastosować…

3 pomocne wskazówki aby osiągnąć dobrą pozycję w Google (SEO)

 

Powtórzmy te wskazówki raz jeszcze…

 

#1. Nie oszukuj Google

Kilka lub kilkanaście lat temu wystarczyło wykorzystać np. oprogramowanie do generowania linków, które kierowały na naszą stronę i to pozwalało dotrzeć na najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania w Google.

Aktualnie nie jest to jednak możliwe a już na pewno nie jest to dobry pomysł, ponieważ nawet jeśli uda nam się w jakiś sposób to zrobić, to jedno jest pewne: jest to strategia krótkoterminowa, gdyż Google wykryje próbę oszustwa, co w konsekwencji może zakończyć się usunięciem naszej strony w indeksów Google.

Powód tego jest taki, że Google to coraz mądrzejszy „twór”, który coraz lepiej potrafi wykryć próby oszustwa.

 

#2. Sprawdź co interesuje ludzi w Twojej niszy

Niezależnie od tego, w jakiej branży i niszy działasz, pewne jest jedno: w każdej z nich są ludzie, którzy mają problemy i pytania a jeśli je znamy to mamy tematy do stworzenia treści.

Pomocnym w zrozumieniu tego, czego ludzie szukają może być chociażby Google Keyword Planner, w ramach którego można wpisać dowolne słowo lub frazę kluczową i w ten sposób sprawdzić, czy są one faktycznie wyszukiwane.

Poza tym można również sprawdzić jakie podobne słowa i frazy kluczowe są wyszukiwane i związane z naszą niszą, co pozwala znaleźć jeszcze więcej tematów, do których można się odnieść w tworzonych treściach.

Wiedząc czego szukają ludzie w naszej branży, można przejść do kolejnego kroku…

 

#3. Twórz treść dla ludzi a nie dla SEO

Tak jak wspomniałem, istnieją: on page SEO oraz off page SEO.

On page SEO to wszystko to co robimy na swojej stronie i co może mieć pozytywny wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Off page SEO to głównie to, jak wiele linków kieruje do naszej strony i jak dobre są to linki czyli jak dobre strony kierują do nas.

On page SEO opiera się głównie na tym, żeby w tworzonej treści zawrzeć słowo lub frazę kluczową, na którą chcemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli dla przykładu chcemy znaleźć się wysoko na frazę „jak zarabiać pieniądze na blogu” to ta fraza powinna znaleźć się w tytule artykułu oraz w jego treści w różnej postaci (np. w postaci nagłówka H2, H3, pogrubionej, pochylonej i podkreślonej).

Ważne w tym wszystkim jest jednak to, żeby owa treść była unikalna i stworzona dla człowieka a nie dla wyszukiwarek, czyli nie w tym rzecz, żeby jak najczęściej i „na siłę” wstawić konkretną frazę w treści ale aby robić to w sposób naturalny.

O wiele ważniejsza jest bowiem wartość stworzonej treści (odpowiedzi na pytania, rozwiązania problemów) a nie to ile razy owa treść zawiera konkretną frazę kluczową.

Dobra pozycja w Google to jeszcze nie jest koniec

Zdobycie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania może oznaczać setki albo tysiące odwiedzin naszej strony internetowej ale nie stanowi to gwarancji na jakiekolwiek pieniądze.

Dlatego też bardzo ważne jest posiadanie systemu, w ramach którego można:

budować listę adresową (przechwycić część generowanego ruchu)
– budować relację z ludźmi na liście
przedstawić konkretną ofertę(y)

O tym jak taki system zbudować możesz dowiedzieć się w materiale „Twój System Biznesu”.

Dla przykładu, jeśli chcemy uzyskać dobrą pozycję w Google dzięki prowadzeniu bloga, to taki blog powinien być przygotowany w odpowiedni sposób pod kątem marketingowym.

Pomimo tego, że na blogu można zarabiać w różny sposób, jak np. udostępniając miejsce reklamowe na jego powierzchni, to jednak w moich oczach głównym zadaniem bloga prowadzonego w celach marketingowych jest budowanie listy adresowej a to determinuje jego właśściwe przygotowanie.

O tym jak taki blog powinien wyglądać możesz zobaczyć w raporcie „Jak zarabiać na blogu”.

 

Jeden z „sekretów” pozycjonowania (SEO)

Często i praktycznie w każdej dziedzinie życia szukamy sekretów czyli informacji, dzięki którym możemy w konkretnej dziedzinie osiągnąć wyjątkowe wyniki.

W przypadku SEO może być podobnie i dlatego chciałbym podzielić się z Tobą jednym z „sekretów”.

Gotowy? Oto on:

Systematyczne i konsekwentne tworzenie wartoœciowej dla ludzi treœci.

Co to oznacza?

Dla mnie to codzienne stworzenie treści w postaci tekstu, audio lub video.

Czy każdy musi postępować tak samo? Przede wszystkim nikt niczego nie musi. Możesz tworzyć nową treść trzy razy w tygodniu, jeden raz w tygodniu albo raz na miesiąc.

To już jest Twoja prywatna decyzja i odpowiedzialność. Ja mam nadzieję, że przedstawione w tym poœcie wskazówki pomogą Ci dotrzeć na wysokie miejsca w Google i że przełoży się to dla Ciebie także na wyniki finansowe.

Co o tym myślisz? Zostaw swoją opinię w komentarzach i podziel się tym postem z innymi, jeśli naturalnie uznasz, że warto to zrobić.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby zarabiać pieniądze dzięki internetowi, to kliknij tutaj i zobacz jakich 3 kluczowych elementów potrzebujesz aby to było możliwe.