E-biznes to nic innego jak wykorzystanie internetu i narzędzi w nim dostępnych do tego, żeby rozwijać dowolną formę biznesu w dowolnej niszy.

Nie wiem co to jest lub co ma to być w Twoim przypadku. Z całą pewnością jednak dzięki internetowi możesz promować:

– własne produkty/usługi
– cudze produkty/usługi
– możliwość współpracy w marketingu sieciowym

Jest niestety również faktem, że mówiąc o e-biznesie, mówimy o zdecydowanej większości osób, które nie zarabiają w nim pieniędzy oraz o kilku procentach, które mają dobre, bardzo dobre lub wyjątkowe wyniki.

Myślę więc, że jeśli nie jesteś jeszcze w tych kilku procentach to z całą pewnością chciałbyś się w nich znaleźć.

Dlatego właśnie informacje przedstawione w tym artykule mogą Ci pomóc.

Czy na pewno pomogą? Nie. Nie gwarantuję Ci niczego bo nie mogę tego robić.

Widzisz, to że coś wiemy to jedno ale dopóki tego nie wykorzystamy w praktyce, ta wiedza jest praktycznie bez wartości. Tak więc każdy rezultat zależy od Ciebie, Twojego zaangażowania, determinacji i pracy.

7 Elementów Dochodowego Ebiznesu

Elementy, o których za chwilę się dowiesz to pewnego rodzaju zasady postępowania w marketingu internetowym a zrozumienie zasad jest o tyle istotne, że pozwala na ich wykorzystanie w każdej formie e-biznesu, niezależnie od branży i niszy.

Mając to na uwadze, przejdźmy do tematu…

 

#1. OFERTA

Oczywista sprawa, ponieważ bez oferty nie ma możliwości zarobienia pieniędzy. Niezależnie więc od tego, czy jest to Twoja czy cudza oferta, warto żeby była to oferta:

– w którą wierzysz i wiesz, że jest po prostu świetna (korzystasz z niej)

– taka, która pozwala zarabiać wielokrotnie od raz dokonanej sprzedaży (nie jest to konieczność ale bardzo pozytywna cecha)

Masz prawo promować co chcesz. To pewne. Miej jednocześnie na uwadze, że o wiele lepsze wyniki zawsze daje promocja czegoś, do czego sam jesteśmy przekonani a poza tym, jest to po prostu etyczne…

 

#2. SYSTEM PROMOCJI

Ludzie robią interesy tylko z tymi, których znają, lubią i którym ufają. Do tego właśnie służy system, dzięki któremu możesz zbudować właściwą relację zanim pokażesz to, co masz do zaoferowania.

Innym jego zadaniem jest pomóc potencjalnemu klientowi podjąć właściwą dla niego decyzję.

Więcej na temat procesu budowania systemu sprzedaży w internecie możesz dowiedzieć się w materiale “Twój System Biznesu”.

 

#3. RUCH

Najlepsza oferta ze świetnym systemem promocji nic nie znaczy, jeśli nikt tego nie zobaczy.

Stąd bardzo ważne jest przyciągnięcie uwagi właściwych ludzi do siebie i tego co proponujesz.

Mając to na uwadze, pamiętaj proszę, że nie chodzi o samą ilość ale o jakość i ilość, czyli o to czy ludzie, którzy trafią na Twoją stronę, są poważnie zainteresowani tym co masz do przekazania.

Poza tym…

Nie ma jednej i najlepszej metody generowania ruchu dla wszystkich. Wybierz więc taką, która odpowiada TOBIE i w której będziesz chciał się specjalizować (jeśli ktoś mówi Ci, że metoda X jest lepsza od Y to tak jest dla … osoby, która to mówi ale nie musi być dla Ciebie).

 

#4. WIZJA

Co chcesz osiągnąć? Jak chcesz wpłynąć pozytywnie na życie innych? Kim chcesz się stać?

Odnalezienie prawdziwego powodu sprawia, że wszelkie problemy, przeszkody i niepowodzenia nie będą w stanie Cię powstrzymać [pieniądze nie są nigdy ostatecznym powodem działania w biznesie ale środkiem do realizacji swojej wizji].

 

#5. SYSTEMATYCZNOŚĆ I KONSEKWENCJA

Niezależnie od tego jaką metodę działania i generowania ruchu wybierzesz, zawsze zaczynasz od tego samego punktu – “0”.

Jedynym z kolei sposobem, żeby stawać się coraz lepszym jest systematyczne i konsekwentne działanie.

Jest pewna teoria, która mówi, że 700 godzin działania pozwala osiągnąć biegłość w dowolnej dziedzinie a 10.000 godzin działania – mistrzostwo (więcej na jej temat dowiesz się tutaj).

Pomimo, że jest to teoria, pozwala zrozumieć, jak wiele czasu zajmie nam osiągnięcie mistrzostwa, przy konkretnym założeniu ilości godzin spędzanych każdego dnia na działaniu w swoim e-biznesie.

Każdy wynik w marketingu internetowym jest konsekwencją systematycznej i konsekwentnej pracy, niezależnie od przeszkód, problemów i porażek.

 

#6. DOBRY PLAN MARKETINGOWY

Dotyczy to głównie marketingu sieciowego. Planów jest wiele i nie da się jednoznacznie powiedzieć o tym, który jest najlepszy ale na pewno do grupy tych “naj” należą te, które determinują pracę w zespole (nie opłaca się skupiać tylko na sobie).

Ważna sprawa w przypadku planu marketingowego to taka, że nie trzeba go rozumieć w najdrobniejszych szczegółach, żeby dzięki niemu zarabiać pieniądze ale dobrze jest poświęcić czas aby uzmysłowić sobie, czy warunki w nim przedstawione są po prostu korzystne dla ludzi a nie tylko dla firmy, która zgodnie z tym planem działa.

 

#7. STAŁY ROZWÓJ

Mówimy w tym momencie o rozwoju:

1. Mentalnym – tutaj szczególną rolę odgrywa systematyczne czytanie, słuchanie i oglądanie ludzi, którzy Cię inspirują i motywują, i którzy mają to co Ty chcesz mieć. Kiedy przyswajasz wiedzę od takich osób, Twój sposób myślenia i patrzenia na świat zmienia się a skoro tak, zmieniają się także wyniki

2. Umiejętności – czyli tego co jest potrzebne aby osiągnąć zamierzone cele i zrealizować wizję. Dla mnie w przypadku marketingu internetowego ważne są:

copywriting czyli umiejętność przedstawienia siebie i swojej oferty głównie za pomocą słów – w tym temacie może okazać się pomocny 8-tygodniowy kurs “Podstawy Copywritingu”

budowanie listy adresowej – bez niej trudno mówić poważnie o e-biznesie i dlatego z pełną odpowiedzialności mogę powiedzieć, że kurs “Jak błyskawicznie i tanio zbudować dochodową listę adresową nawet jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia” jest tym, który w tym temacie może bardzo pomóc (mi pomógł ogromnie)

marketing – na tym polu jest cała masa ekspertów i “ekspertów” i trudno jest wskazać kogoś, kto byłby absolutnie najlepszy. Dla mnie jednak wyjątkową postacią, od której wiele się nauczyłem w kwestii marketingu internetowego, jest Joe Vitale, którego książki na temat marketingu mogę szczerze polecić

sprzedaż – większość z nas ma negatywne nastawienie do tego słowa a wszystko to jest efektem tego, że są osoby, które mogą takie właśnie nastawienie w nas wzbudzić. Miej proszę jednak na uwadze fakt, że sprzedawanie – podobnie jak wszystko w naszym życiu – można wykorzystać dla czynienia dobrych rzeczy jak i złych. Książką w tym temacie, która może okazać się warta uwagi, to ta pt. “Psy sprzedaży”, którą napisał Blair Singer

Praca nad swoim umysłem i umiejętnościami to nie jest możliwość ale konieczność, ponieważ od ich jakości zależy jakość naszego działania a od jakości działania zależą wyniki.

 

To wszystko. Mam nadzieję, że te punkty są dla Ciebie zrozumiałe i liczę na to, że ich wykorzystanie wpłynie pozytywnie na Twoje wyniki w e-biznesie.

Jeśli uważasz, że warto, podziel się tym wpisem z innymi, korzystając z „przycisków”, które są poniżej i zostaw swoją opinię w komentarzach. 

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”