Jeżeli chodzi o marketing w internecie, to – generalizując – możemy postępować na 2 główne sposoby:

– gonić za ludźmi
– przyciągać ludzi do siebie

Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie sposób #2 jest zwyczajnie lepszy dla każdej ze stron.

Kiedy bowiem gonimy za ludźmi, starając się ich przekonać, że to co mamy do zaoferowania (niezależnie od tego co to jest) to naturalną reakcją jest obrona i ucieczka. Innymi słowy, nikt nie chce mieć do czynienia z człowiekiem, który za wszelką cenę stara się przekonać nas do zrobienia czegoś, czego nie chcemy zrobić.

Im większy więc jest nacisk tym silniejsza będzie „reakcja obronna”.

Z kolei w drugim przypadku sytuacja jest zupełnie inna…

Działając w pewien określony sposób sprawiamy, że przyciągamy uwagę właściwych ludzi (czytaj: potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą), z których część chce dowiedzieć się od nas więcej (czytaj: zapisuje się na naszą listę adresową), z których kolejna część staje się naszymi klientami lub partnerami w biznesie (jeżeli np. promujemy współpracę w biznesie opartym o marketing sieciowy).

No właśnie… ale czym jest ten określony sposób? W jaki sposób działać aby dzięki internetowi móc przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów, niezależnie od tego co jest naszą ofertą?

Poniżej znajdziesz 7 punktów, których ja nauczyłem się od Davida Wood’a, człowieka, który w moich oczach jest świetnym ekspertem, jeśli mówimy o rozwijaniu biznesu w internecie (link do oryginalnego nagrania video, w których przedstawia on wszystkie 7 punktów, znajdziesz na końcu tego posta).

 

#1. Znaj swój rynek

Nie ma oferty, która byłaby dla wszystkich, niezależnie od tego jak jest to wspaniała oferta.

Dlatego tak ważne jest wiedzieć, jacy ludzie są potencjalnie zainteresowani tym, co oferujesz w internecie.

Produkty przeznaczone dla kobiet nie znajdą zainteresowania wśród mężczyzn i na odwrót.

Produkty przeznaczone dla ludzi młodych nie będą w zakresie zainteresowania ludzi starszych i w średnim wieku.

Oferta skierowana do ludzi dbających o swoje zdrowie nie zainteresuje tych, którzy nad swoim zdrowiem nie zastanawiają się zbyt mocno.

Propozycja współpracy w biznesie nie będzie interesować osób, które wolą być pracownikami etatowymi, ponieważ traktują to jako bezpieczniejszą formę zarabiania pieniędzy.

To tylko kilka przykładów, które pokazują, że koniecznością jest wiedzieć to kim są Twoi potencjalni klienci i jakie mają problemy oraz potrzeby, co prowadzi nas do punktu drugiego…

 

#2. Przyciągaj poprzez WARTOŚĆ

No właśnie. Każdy z nas ma problemy, prawda? Każdy z nas ma również potrzeby.

A skoro tak, to tym co interesuje nas w pierwszej kolejności to rozwiązania naszych problemów i sposoby na realizację naszych potrzeb.

Tym jednak co jest bardzo ważne w kwestii przyciągania do siebie właściwych ludzi, to zapomnieć o swoich problemach oraz potrzebach i skierować swoją uwagę na problemy i potrzeby ludzi, którzy są w naszym rynku docelowym.

Znając je, mamy gotowe tematy, które można poruszyć i przedstawić w formie tekstu, audio lub video.

Jednym ze sposobów na to jest blog, w ramach którego można przedstawić treść w każdej z przedstawionych wyżej form lub łączyć te formy dowolnie.

Tworząc więc treść, która odnosi się do problemów i potrzeb naszych potencjalnych klientów, w naturalny sposób przyciągamy ich uwagę i jeśli stworzona treść jest dobra, to faktycznie możemy tym ludziom pomóc i tym samym zbudować zaufanie a jak pewnie doskonale wiesz, jest ono kluczowe w biznesie (jakimkolwiek).

[Istnieje pewna prosta rutyna, która pozwala w sposób systematyczny i konsekwentny tworzyć wartościową treść w internecie. Więcej o niej możesz dowiedzieć się tutaj: http://blog.przyciagajacymarketing.pl/prosta-rutyna-ktora-pozwala-systematycznie-tworzyc-tresc-w-internecie-i-zarabiac-pieniadze/].

 

#3. Zmieniaj się wraz ze zmianami rynku a nie przeciwko nim

Mówi się o tym, że jedyną rzeczą, która nie ulega zmianie jest sama zmiana i jest to prawda, ponieważ wszystko ciągle się zmienia.

Wystarczy spojrzeć na to, jak wyglądał świat 5, 10 czy 20 lat temu aby uzmysłowić sobie, jak wiele rzeczy się zmieniło. Zmieniły się również potrzeby ludzi i z tego też względu znajomość rynku docelowego jest tak ważna.

Jeśli bowiem wiemy jak zmieniają się potrzeby ludzi, my również możemy odpowiednio zmodyfikować nasze działania.

Ważne jest jednak to, żeby robić to wtedy, kiedy wymaga tego sytuacja a nie wtedy, kiedy nam się tak wydaje.

Można to porównać do pływania na rzece, gdzie rzeka i jej nurt symbolizują nasz rynek docelowy. O wiele trudniej jest płynąć pod prąd, ponieważ walczymy z nim niż z prądem, dzięki czemu nasza prędkość jest zwiększona o prędkość płynącej wody a wtedy możemy dopłynąć o wiele dalej, tracąc mniej sił.

 

#4. Bądź zaufanym doradcą (sprzedaż jest wtedy przyjemniejsza)

Sprzedaż dla większości z nas kojarzy się negatywnie, ponieważ traktujemy ją jak „wciskanie komuś kitu” i oszukiwanie ludzie dla pieniędzy.

Owszem, w świecie sprzedaży istnieją nieuczciwi jej przedstawiciele ale istnieją także uczciwi i etyczni sprzedawcy, którzy na pierwszym miejscu stawiają dobro swoich klientów.

Są oni przede wszystkim zaufanymi doradcami swoich klientów co sprawia, że sama sprzedaż jest przyjemniejsza.

Jako ludzie szukamy doradców w każdej dziedzinie i jeśli znajdziemy kogoś, kto w jakiś sposób pomoże nam rozwiązać nasz problem to jesteśmy o wiele bardziej chętni wydać pieniądze na coś, co taka osoba poleca.

Powodem głównym jest zaufanie, jakim darzymy taką osobę oraz pozytywne doświadczenie, jakie w związku z nią posiadamy, ponieważ ta osoba już nam pomogła w jakiś sposób i zanim przedstawiła swoją ofertę.

 

#5. Nie naciskaj wszystkich do skorzystania z oferty tylko skup się nad przedstawieniem jej tym najbardziej właściwym ludziom (najbardziej zainteresowanym)

Naturalną reakcją na naciskanie nas do czegokolwiek jest reakcja obronna.

Kiedy ktoś nas atakuje i naciska, żebyśmy skorzystali z jego oferty, pomimo tego, że nie interesuje nas ona, zaczynamy się bronić i generalnie nie chcemy mieć z kimś takim nic wspólnego.

Skupiając jednak swoją uwagę na tych najbardziej zainteresowanych naszą ofertą osobach, przestajemy naciskać do zrobienia czegokolwiek kogokolwiek.

Skupienie się na właściwych osobach to przede wszystkim określenie kim te osoby są, jakie są ich potrzeby oraz problemy, o czym mówiliśmy w punktach #1 oraz #2.

 

#6. Działaj w obfitości

Obfitość potencjalnych klientów zależy od obfitości liczby ludzi, których przyciągamy, postępując zgodnie z wcześniej wymienionymi punktami.

Chodzi w tym przede wszystkim o to, że kiedy każdego dnia wiele właściwych osób trafia na naszą stronę, to wiele również osób trafia na naszą listę adresową, dzięki czemu wiele osób staje się naszymi klientami a to sprawia, że nasze nastawienie jest zupełnie inne niż w przypadku, kiedy na naszą stronę trafia niewiele ludzi każdego dnia.

W pierwszym przypadku, nasze nastawienie jest pozytywne, ponieważ odpowiedzi „nie” na naszą ofertę nie robią na nas wrażenia, gdyż wiemy, że każdego kolejnego dnia przyciągniemy uwagę kolejnych ludzi, z których część powie „tak”.

W drugim przypadku z kolei działamy z pozycji strachu, ponieważ przy niewielkiej liczbie trafiających do nas osób, każde „nie” może wpływać na nas negatywnie a my sami możemy stać się natarczywi, starając się przekonać do siebie i swojej oferty wszystkich, z którymi mamy kontakt.

Jest oczywiście jasne, że aby wiele osób trafiało na naszą stronę, zapisywało się na naszą listę i stawało się naszymi klientami, musimy wcześniej wykonać odpowiednią pracę i – mówiąc ogólnie – stworzyć własny lub wykorzystać do tego celu cudzy system biznesu w internecie.

[Jeśli chcesz stworzyć własny system, ta instrukcja może pomóc. W przypadku, gdybyś wolał wykorzystać „gotowca”, to rozwiązanie może okazać się pomocne.]

 

#7. Musisz posiadać wizję swojego idealnego życia i biznesu

Ludzie z wizją zawsze przyciągają do siebie innych, którzy pomagają im tę wizję zrealizować.

Wizja z kolei jest obrazem tego kim chcemy się stać i co chcemy zrealizować dzięki swoim działaniom oraz jak bardzo chcemy wpłynąć pozytywnie na innych ludzi.

Mając jasno określoną wizję, myślimy inaczej, mówimy inaczej i działamy inaczej, niż w przypadku kiedy tej wizji nie posiadamy.

Mówiąc inaczej, ludzie z wizją przyciągają do siebie innych, których wizja w mniejszym lub większym stopniu pokrywa się. Współpraca takich ludzi z kolei powiększa szansę na realizację tej wizji.

 

To wszystkie punkty. Jak już wspomniałem, nie wyssałem ich z palca ale nauczyłem się od człowieka, który dla mnie jest ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Mam nadzieję, że okażą się one pomocne w Twoim przypadku i że ich wykorzystanie wpłynie pozytywnie na Twoje e-biznesowe wyniki.

Co o tym myślisz? Uważasz przedstawione tutaj informacje za wartościowe i pomocne? Zostaw swoją opinię w komentarzach i podziel się tym postem z innymi, jeśli naturalnie uznasz, że warto to zrobić.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Żeby Twój e-biznes miał „ręce i nogi”, musisz zaopatrzyć się w 3 kluczowe elementy. O tym czym one są, dowiesz się tutaj.