Załóżmy, że zaczynasz budować swój biznes przez internet. Przyjmijmy więc, że nie masz doświadczenia w tej materii.

Każdy zaczyna od tego samego poziomu ale – niestety – bardzo często jest tak, że nie wiemy co robić aby rozwijanie biznesu w internecie rozpocząć we właściwy sposób.

Bardzo pomocne mogą jednak okazać się wskazówki eksperta, czyli kogoś, kto ma za sobą wiele godzin (o tym ile konkretnie możesz przeczytać tutaj: Teoria 700 i 10.000 godzin a marketing internetowy) praktyki, wiele porażek ale także wiele sukcesów.

Kimś takim jest w moich oczach David Wood, czyli człowiek, który stworzył firmę o nazwie Empower Network a także ekspert, jeśli chodzi o rozwijanie biznesu w marketingu sieciowym przez internet.

[Firma ta po ok. 5 latach działalności zbankrutowała. Jest jeden z dowodów na to, że zawsze istnieje ryzyko bankructwa firmy, z którą się współpracuje. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: Kilka wniosków, które można wyciągnąć po bankructwie firmy MLM z którą się współpracowało].

Któregoś dnia i za pośrednictwem jego bloga zapytałem go o to, co zasugerowałby on właśnie osobie, która zaczyna i która nie ma doświadczenia ale jednocześnie chce zacząć osiągać efekty możliwie jak najszybciej.

Oto co mi odpowiedział:

„Ucz się, działaj i nauczaj. Bloguj codziennie, promuj codziennie posty i informuj o nich swoją listę. Słuchaj ekspertów, otaczaj się ludźmi, którzy generują wyniki. Bierz udział w szkoleniach. Skup się na jednym celu. Koryguj swój kurs na drodze do swojego celu, postaraj się nie rozpraszać.”

Myślę, że te wskazówki można zastosować do promocji każdego biznesu w internecie.

Skoro czytasz te słowa, to albo już z kimś współpracujesz albo dopiero zamierzasz i szukasz właściwej okazji.

Jedno jest pewne:

Rozwijanie dowolnego biznesu przez internet jest proste ale nie jest łatwe.

Jak sam widzisz, wskazówki w powyższej wypowiedzi są proste. Przyjrzyjmy się jednak każdej z nich z osobna.

 

Ucz się, działaj i nauczaj – ta wskazówka ma jedno, główne zadanie a mianowicie pomóc Ci stawać się coraz lepszym w tym co robisz.

Kiedy uczysz się nowych rzeczy, czytając, słuchając i oglądając właściwe rzeczy, przeprogramowujesz swoją podświadomość.

Kiedy zaczynasz wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce, popełniasz błędy i odnosisz pierwsze mniejsze i większe sukcesy a więc zaczynasz zdobywać doświadczenie.

Kiedy masz już doświadczenie poparte swoim działaniem, możesz pomóc innym ludziom, dzieląc się z nimi swoimi porażkami i sukcesami.

 

Bloguj codziennie i promuj codzienne stworzone posty – jedną z najprostszych form dzielenia się swoim doświadczeniem jest blog.

Niezależnie od tego, czy najbardziej lubisz pisać, nagrywać audio czy video, każda z tych form kontaktu z ludźmi jest bardzo łatwa do wdrożenia na blogu.

Publikacja nowej treści jest naprawdę prosta, kiedy masz blog.

Co dalej, kiedy już stworzysz nowy wpis?

Promuj go w miejscach, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci/partnerzy biznesowi. Znajdź odpowiednie grupy na Facebooku, w Google+, w LinkedIn. Komentuj posty na innych, poczytnych blogach, zostawiając w formularzu link do konkretnego posta na Twoim blogu. Informuj swoją listę o nowym wpisie.

W ten sposób zwrócisz uwagę właściwych osób i zaprosisz ich od razu na swój blog.

[Więcej o tym jak zacząć tworzyć treść w internecie możesz dowiedzieć się tutaj: JAK ZACZĄĆ czyli 3 kroki do tworzenia treści i rozwijania dzięki temu e-biznesu].

 

Słuchaj ekspertów, otaczaj się ludźmi, którzy generują wyniki. Bierz udział w szkoleniach – jest to kolejna prosta i mogłoby się wydawać – oczywista wskazówka. O wiele prościej jest postępować zgodnie ze wskazówkami kogoś, kto już dotarł tam, gdzie my chcemy dotrzeć niż zmierzać do celu metodą prób i błędów.

Podstawowa zaleta takiego postępowania to oszczędność czasu a przecież każdemu z nas zależy na tym, żeby zadowalające nas wyniki pojawiały się możliwie najszybciej.

Ważne w tym wszystkim jest jednak to, żeby nie poprzestawać na uczeniu się od ekspertów i aby starać się z ich sugestii wydobywać zasady, ponieważ ostatecznie zasady są niezmienne i działanie zgodnie z nimi prowadzi zawsze do wyników.

 

Skup się na jednym celu. Koryguj swój kurs na drodze do swojego celu, postaraj się nie rozpraszać – skupienie uwagi na jednym celu jest zawsze korzystniejsze niż rozpraszanie jej na wiele różnych.

Z wyznaczaniem i realizacją celów jest podobnie jak z osiąganiem celu przez rakietę – o czym w swojej książce, pt. „Nowa psychocybernetyka” pisze Maxwell Maltz. Rakieta taka ma system, który stale sprawdza jej lot a więc tak naprawdę zaprogramowana na cel rakieta nigdy nie leci do niego bezpośrednio ale ciągle swój lot koryguje.

To samo dotyczy nas – ludzi. Jeśli określamy jasny cel, to dobrze jest pamiętać, że droga do niego nie będzie idealnie prosta ale będzie wymagać pewnych korekt.

 

Co teraz?

Nie wiem czy dla Ciebie te wskazówki mają sens. Nie mówię również, że przedstawia ona jedyną drogę do promocji siebie i swojego biznesu w internecie. Wiem jednak, że ta strategia działa.

To, co Ty zrobisz teraz, zależy od Ciebie.

Jeżeli jednak widzisz w tych wskazówkach sens, wykorzystaj je najlepiej jak potrafisz.

Osiąganie rezultatów w biznesie internetowym zawsze wymaga edukacji, działania, zaangażowania i determinacji, i zwłaszcza na początku jest to trudne. Myślę jednak, że mając na uwadze te wskazówki, łatwiej jest po prostu zacząć.

Uważasz ten wpis za wartościowy i pomocny? Podziel się swoją opinię w komentarzach a jeżeli uznasz, że warto, podziel się nim dalej, korzystając z poniższych „przycisków”.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Kliknij Tutaj I Zobacz Jak We Właściwy Sposób Biznes W Internecie.