Z tą kwestią po raz pierwszy spotkałem się kilka lat temu, kiedy to na rynku anglojęzycznym pojawiły się opinie, że e-mail marketing umarł a więc, że zwyczajnie nie działa.

Dzisiaj spotykam się z tą opinią czy też przekonaniem coraz częściej, co jest usprawiedliwiane m.in. tym, że dzisiaj o wiele lepiej jest prowadzić marketing w mediach społecznościowych (w Polsce odnosi się to głównie do Fejsbuka).

Jaka jest więc prawda? Czy e-mail marketing umarł? Czy budowanie listy adresowej w internecie nie ma już sensu? Czy ludzie nie czytają już e-maili?

Moją odpowiedŸź na to pytanie możesz poznać w poniższym video…

Czy E-mail Marketing Umarł?

Kliknij Tutaj Aby Poznać Sekrety Budowania I Zarządzania Listą Adresową, Aby Generowała Ogromne Zyski Przez Lata

Zasadniczą sprawą w przypadku marketingu internetowego jest to, że istnieje w nim wiele możliwości i tym samym strategii działania, które opierają się np. o SEO (pozycjonowanie), video marketing czy wspomniany już marketing w mediach społecznościowych.

Trudno jest więc powiedzieć, która strategia jest najlepsza i czy w ogóle taka istnieje.

Tym jednak co ja zauważam wśród ludzi, którzy mają wyniki w e-biznesie, i od których ja się uczę jest to, że każda z tych osób buduje listę adresową i myślę, że jest to dość istotny powód, dla którego zwyczajnie warto jest to robić, ponieważ…

 

Budowanie Listy Adresowej To Mądre Posunięcie

Nawet jeśli opieramy swoje działania głównie o media społecznościowe albo video marketing, nic nie stoi na przeszkodzie aby również budować listę adresową.

Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest to, że darmowe konta na Fejsbuku czy YouTube mogą zostać np. zablokowane ze względu na łamanie regulaminu albo też zasięg (dotyczy Fejsbuka) może zostać sukcesywnie obcinany, co w konsekwencji oznacza, że pomimo dużej grupy osób, które obserwują nas, tylko nieliczny odsetek będzie widzieć nasze posty (ja nazywam to „zabawą w cudzej piaskownicy” i więcej na ten temat napisałem tutaj: Zabawa W Cudzej Piaskownicy A Biznes W Internecie).

Oznacza to więc tyle, że nie mamy żadnej kontroli nad tym, co stanie się w serwisie, z którego korzystamy, natomiast taką kontrolę posiadamy, kiedy budujemy listę adresową, która stanowi dla nas…

 

Prywatne Źródło Ruchu

Bez ruchu w internecie nawet najwspanialsza oferta w internecie nie ma wartości natomiast ruch ten można generować w różny sposób.

Zasadnicza sprawa jest jednak taka, że największy odsetek pozytywnej reakcji na ofertę ma miejsce pomiędzy 5 a 12 kontaktem i aby jeden człowiek mógł zobaczyć tę samą ofertę kilka razy to jest to możliwe tylko dzięki budowanej liście adresowej.

Bardzo ważne jest jednak zrozumieć, że…

 

Ludzie Na Liście Adresowej To Nadal Ludzie, Którzy Mają Problemy I Potrzeby

Często jest tak, że podejście do listy adresowej jest takie, że traktowana jest ona jak bankomat, podczas gdy za adresami e-mail oraz numerami ID w autoresponderze są prawdziwi ludzie, którzy mają swoje problemy i potrzeby, i szukają rozwiązań m.in. w internecie.

Przyjęło się, że lista adresowa związana jest z automatyczną kolejką maili i automatyzacji procesu sprzedaży i jest to z prawda, bo dzięki internetowi i narzędziom w nim dostępnych owa automatyzacja jest możliwa.

W moich oczach jednak owa automatyzacja powinna skupiać się głównie na dostarczaniu wartości czyli rozwiązań problemów i możliwości na osiągnięcie przez ludzi korzyści oraz na przedstawieniu oferty, podczas gdy często jest to rozumiane jako tylko przedstawienie oferty lub różnych ofert.

Nikt z nas jednak nie lubi, kiedy ktoś nam ciągle coś proponuje i oferuje, skupiając się tylko na sobie a to oznacza, że kiedy np. budujemy listę adresową tylko po to, żeby ciągle coś oferować to zainteresowanie ze strony subskrybentów na liście (prawdziwych ludzi) będzie siłą rzeczy coraz mniejsze.

Dobra wiadomość jest jednak taka, że w każdej branży istnieją problemy i potrzeby a skoro tak to w każdej branży można tworzyć wartość, czyli np. treść w postaci tekstu, audio lub video, która będzie się do nich odnosić.

Kluczowa sprawa to więc taka aby poprzez tworzenie treści kontaktować się z ludźmi na liście w sposób systematyczny i konsekwentny.

Ową treść najprościej jest tworzyć na swoim blogu, pod swoim adresem www, mając jednocześnie na uwadze, że blog jest również narzędziem, którego głównym zadaniem jest budowanie listy adresowej.

Aby to jednak mogło mieć miejsce, taki blog powinien być odpowiednio skonfigurowany a o tym jak to zrobić, możesz zobaczyć w darmowym raporcie, pt. „Jak zarabiać na blogu”.

Czy koniecznością jest budowanie listy adresowej i posiadanie bloga? Absolutnie nie.

Myślę, że każdy potrafi podjąć właściwe decyzje odnośnie swojego e-biznesu, mając jednocześnie na uwadze, że zwyczajnie mądrze jest mieć jak najwięcej aktywów, które należą do nas a takimi aktywami są m.in. lista adresowa czy blog.

Kolejna rzecz to taka, że niezależnie od tego z jakiej strategii w marketingu internetowym korzystamy, warto jest pamiętać, że za każdym razem zwracamy się do ludzi – prawdziwych ludzi, z prawdziwymi problemami i potrzebami.

Dlatego też w moich oczach dobrze jest na początek zrozumieć jak budować i zarządzać listę adresową aby dzięki temu generować również zyski a o tym właśnie możesz dowiedzieć się tutaj.

 

Inne posty związane z budowaniem listy adresowej

Jeśli ten temat wydaje Ci się ważny i chcesz zgłębić go jeszcze lepiej, pod poniższymi linkami znajdziesz informacje, które mogą okazać się pomocne:

Czym jest „wartościowy marketing” i jak może Ci on pomóc w zarabianiu przez internet

Jeśli Budujesz Listę Adresową To NIE POPEŁNIAJ TEGO BŁĘDU

Pierwszy z trzech kroków do zbudowania dochodowego e biznesu z minimalnym ryzykiem

5 lekcji na temat marketingu w internecie, których nie można lekceważyć

Prosta Rutyna, Która Pozwala Systematycznie Tworzyć Treść W Internecie (I Zarabiać Pieniądze)

Mam nadzieję, że informacje przedstawione w tym poście okażą się dla Ciebie wartościowe i pomocne. Jeśli uznasz, że warto, podziel się nimi dalej, korzystając z poniższych „przycisków” i zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Jeśli zależy Ci na tym, żeby zarabiać pieniądze w internecie to musisz mieć pewne 3 kluczowe elementy. Kliknij tutaj aby poznać je za darmo.