Niezależnie od tego jakiego rodzaju e-biznes rozwijasz lub masz zamiar rozwijać, jedno jest pewne: TY jesteś jego najważniejszym elementem.

Z tego też względu promocja swojej osoby jest bardzo istotna i warto jest zrozumieć jak robić to we właściwy sposób czyli w sposób, który jednocześnie przyczynia się do osiągania wyników finansowych.

W oparciu więc o to czego sam się nauczyłem od ludzi mądrzejszych i mających lepsze wyniki ode mnie, w poniższym materiale przedstawiłem 3 bardzo ważne kwestie, które pozwolą Ci zrozumieć…

DLACZEGO i JAK promować siebie w e-biznesie aby osiągać rezultaty

Oto te same kwestie raz jeszcze…

#1. Wszystko oprócz jednej rzeczy może się zmienić – nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości a konkretniej tego, czy za jakiś czas nie zmienimy firmy, z którą współpracujemy (dotyczy to głównie marketingu sieciowego) lub profilu działalności, promując inne produkty lub usługi.

Jedno jednak jest niezmienne – TY. Zawsze to Ty jesteś tym kimś, kto rozwija Twój biznes więc Twoje imię i nazwisko nie zmienią się i z tego właśnie względu promocja siebie jest tak ważna.

Inną jeszcze ważną sprawą w tym temacie jest to, że jako ludzie szybciej nawiązujemy relację z inną osobą a nie z firmą czy projektem, którym się zajmujemy.

Nie mówię jednak, że promocja firmy, z którą współpracujesz czy Twojej własnej jest czymś złym i czego nie można robić. Mówię tylko, że z racji tego, że firmy, produkty i usługi a także okazje biznesowe mogą w każdej chwili „zniknąć”, dobrze jest się skupić na tym, żeby promować siebie.

Ma to znaczenie w mediach społecznościowych a nawet w komentarzach, jakich udzielasz np. na innych blogach lub forach internetowych.

#2. Jeśli promujesz siebie, buduj listę – myślę, że praktycznie każdy, kto zaczyna przygodę z marketingiem internetowym, popełnia ten sam błąd czyli lekceważy budowanie listy adresowej.

Jest to etap, na którym jesteśmy amatorami i nie ma w tym nic absolutnie złego, pod warunkiem, że ten etap jest tymczasowy. Dla wielu jednak osób jest to etap niezmienny i przejawia się to tym, że stale promują oni wszędzie gdzie się da swój link partnerski, związany z promocją jakiegoś produktu lub przedsięwzięcia biznesowego.

Lista jest jednak niesamowicie ważnym filarem w e-biznesie i bez niej trudno mówić o powtarzalnych wynikach. Dlatego też nie ma w tym momencie większego znaczenia to jakiej strategii marketingowej używasz, ponieważ za każdym razem powinieneś skupić się przede wszystkim na budowaniu swojej listy.

Po co?

Przede wszystkim po to, żeby móc zbudować relację z potencjalnymi klientami/partnerami biznesowymi, czyli dać się poznać, polubić oraz sprawić aby ludzie mogli Ci zaufać.

O tym jak czerpać zyski z listy adresowej przez lata możesz dowiedzieć się tutaj.

#3. Dawaj wartość – czyli rozwiązania konkretnych problemów, które trapią ludzi w Twojej niszy lub metody na osiągnięcie przez nich korzyści.

Kluczową sprawą jest tutaj jednak to, że ludzie powinni móc skorzystać z tej wartości niezależnie od tego czy finalnie skorzystają z promowanej przez Ciebie oferty.

Najprostszym natomiast sposobem dzielenia się wartością jest w moich oczach blog czyli tworzenie na nim wartości w postaci tekstu, teksu i video lub tekstu i audio.

WAŻNE: Twój blog również powinien być tak przygotowany aby wspierał Cię w budowaniu listy adresowej, niezależnie od tego czy jest to Twoja główna metoda działania w internecie czy też stanowi uzupełnienie np. do płatnej reklamy na Facebooku. O tym jak taki blog przygotować, możesz dowiedzieć się tutaj.

Mam nadzieję, że to czego się tutaj dowiedziałeś pozwoli Ci lepiej zrozumieć kwestię promocji Twojej osoby w internecie i że wykorzystanie tych informacji wpłynie pozytywnie na osiągane przez Ciebie wyniki.

Jeśli więc uznasz, że warto, podziel się tym wpisem z innymi, korzystając z poniższych „przycisków” i zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Kliknij tutaj aby dowiedzieć się o 3 kluczowych elementach, dzięki którym możliwe jest osiąganie pozytywnych wyników w e-biznesie.