Przez ostatnie kilka lat zauważyłem, że ludzie, od których ja akurat uczę się marketingu, wykorzystują coś co nazywa się Przyciągającym Marketingiem.

Co to jest?

Sposób aby dzięki odpowiednim działaniom przyciągnąć uwagę właściwych (czytaj: potencjalnie zainteresowanych tym co mamy do zaoferowania) ludzi aby później przedstawić im to co mamy im zamiar przedstawić.

Czymś z kolei co jest niezmiernie ważne w wykorzystaniu tej metody to to, żeby dawać coś od siebie bez oczekiwania otrzymania czegokolwiek w zamian.

Mówiąc „coś” mam naturalnie na myśli wartość, którą może zainteresować potencjalnych klientów/partnerów biznesowych i z której mogą skorzystać niezależnie od tego czy powiedzą „tak” na ofertę.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w poniższym video…

Dlaczego Przyciągający Marketing I Jak Go Wykorzystać W Biznesie Online

 

Tak naprawdę i uogólniając, niezależnie od tego co stanowi naszą ofertę, możemy promować ją na dwa główne sposoby:

– goniąc za ludźmi
– przyciągać ludzi

Z kolei z racji tego, że nikt nie lubi być „gonionym”, o wiele lepiej jest sprawić aby to ludzie chcieli wiedzieć więcej o tym co oferujemy.

Wszystko Zaczyna Się Od Przyciągnięcia Uwagi Ale To Nie Jest Koniec…

Aby przyciągnąć uwagę odpowiednich osób, dobrze jest znać ich problemy i potrzeby, i do nich właśnie się odnieść. Innymi słowy, dobrze jest przestać myśleć tylko o sobie i zacząć myśleć o innych, dając im to, czego szukają.

W internecie ludzie szukają informacji każdego dnia i ma to miejsce w każdej niszy więc tak naprawdę w każdej niszy można wykorzystać ideę Przyciągającego Marketingu.

Wiedząc więc to czego ludzie szukają, możemy stworzyć treść w postaci tekstu, audio lub video albo jako mieszankę powyższych i dostarczyć to czego potrzebują.

Dlaczego jest to ważne?

Bo każdy – również Ty i ja – dbamy przede wszystkim o swoje problemy i potrzeby więc przyciągnięcie uwagi jest możliwe tylko wtedy, kiedy odniesiemy się do potrzeb innych.

Przyciągnięcie uwagi to jednak nie koniec…

Aby możliwe było osiągnięcie wyników finansowych, potrzebny jest jeszcze system, dzięki któremu możliwe jest:

budowanie listy adresowej
budowanie relacji z listą adresową
przedstawienie oferty

Mówiąc więc inaczej, może to wyglądać tak:

Wartość (tekst, audio, video) => System (rozwój listy i relacji) => Przedstawienie oferty

W kwestii tworzenia wartości czyli treści w postaci tekstu, audio lub video, w tym poście dowiesz się o tym jak zacząć to robić: JAK ZACZĄĆ czyli 3 kroki do tworzenia treści i rozwijania dzięki temu e-biznesu.

Jeżeli masz własny produkt lub wiesz już jaki cudzy produkt chcesz promować w internecie to ten materiał może pomóc Ci taki właśnie system zbudować.

Mam nadzieję, że informacje, które przedstawiłem powyżej, pomogą Ci przyciągać do siebie odpowiednie osoby i że dzięki temu wyniki finansowe w Twoim e-biznesie zaskoczą pozytywnie przede wszystkim Ciebie.

Jeśli uznasz, że warto, podziel się tym postem z innymi, korzystając z „przycisków”, które zostały umieszczone poniżej oraz zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Rozwijanie e-biznesu z pozytywnymi efektami jest możliwe, kiedy posiadasz pewne 3 kluczowe elementy. Kliknij tutaj aby je poznać.