Zanim przejdziemy do tego jak budować markę w internecie, warto jest najpierw ustalić dlaczego warto jest to robić.

Spotkałem się z opiniami, że nie ma potrzeby budowania swojej marki, żeby zarabiać pieniądze w internecie i … zgadzam się z tym. Nie ma takiej potrzeby ale z przynajmniej dwóch powodów jest to w moich oczach dobry pomysł. Oto one:

#1. Dzięki budowaniu marki efekty mogą być jeszcze lepsze.

Pomyśl przez chwilę o tym, czyje maile otwierasz w pierwszej kolejności lub czyje maile jesteś gotowy przeczytać z większą chęcią? Albo też kogo wolisz słuchać lub oglądać? I wreszcie… Na czyją ofertę jesteś gotowy powiedzieć „TAK”?

Zakładam, że o wiele większą szansę będą mieć ludzie, którzy zdobyli Twoje zaufanie. Ludzie, którzy w Twoich oczach zbudowali swoją markę, prawda?

Nie mówię, że nie otworzysz wiadomości od osoby, której nie zdążyłeś jeszcze poznać lub że nie kupisz czegoś od kogoś, kogo jeszcze dobrze nie znasz.

Mówię o tym, że efekty działań marketingowych mogą być zawsze lepsze, kiedy w oczach innych ludzi mamy zbudowaną markę.

#2. TY jesteś najważniejszym elementem Twojego biznesu.

W dzisiejszym świecie istnieje ogromna ilość możliwości i okazji do tego, żeby zarabiać pieniądze dzięki internetowi i ta liczba ciągle rośnie.

Mówię tutaj o różnego rodzaju produktach, usługach, biznesach i programach inwestycyjnych.

Czy jednak ktokolwiek może nam zagwarantować, że konkretny produkt, usługa bądź biznes będzie istniał wiecznie?

Nikt nie może tego zrobić, ponieważ każde przedsięwzięcie, w ramach którego można zarabiać pieniądze, może po prostu zniknąć z rynku.

Ty jednak nie znikniesz i dlatego tak ważne jest, żeby zadbać o swój wizerunek.

Początki zawsze są trudne…

Nie da się ukryć, że moment, w którym zaczynamy coś robić jest najtrudniejszy. Nie wiemy bowiem jak owe „coś” robić.

Weźmy jako przykład start samolotu na lotnisku…

Potrzebuje on najwięcej energii kiedy startuje, prawda? Po starcie to zapotrzebowanie jest już zdecydowanie mniejsze.

Podobnie jest z rozpoczęciem rozwijania e-biznesu i budowania swojej marki. Najtrudniej jest zacząć ale kiedy już wiemy jak to robić i faktycznie to robimy, z każdym dniem jest łatwiej.

W tym momencie nasuwa się pytanie:

Jak budować markę w internecie od zera?

W tym temacie poprowadziłem krótką transmisję na żywo na Facebook’u, której nagranie możesz zobaczyć poniżej…

Nie jest niczym dziwnym, że każdy z nas dba przede wszystkim o siebie, o rozwiązania swoich problemów oraz o możliwości na osiągnięcie korzyści dla siebie. Jest to całkiem normalne.

Kiedy jednak zależy nam na tym, żeby zbudować markę osobistą w internecie, musimy „zapomnieć” o sobie i skupić się na tym, czego chcą ludzie, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani tym co promujemy – naszą ofertą.

Kiedy bowiem wiemy:

– jacy ludzie tworzą naszą grupę docelową
– jakie są problemy i potrzeby tych osób

to jesteśmy w stanie stworzyć treść, która będzie mogła im pomóc.

W tym momencie powstaje kolejne pytanie:

Jak tworzyć treść?

Z całą pewnością nie jest to tylko tekst, ponieważ tę samą informację można przedstawić również za pomocą audio, video, webinaru na żywo czy chociażby transmisji na żywo na Facebook’u, jakiej nagranie mogłeś zobaczyć wyżej.

Każda forma ma swoje plusy i minusy, ponieważ nagranie video lub audio z konkretnym przekazem zajmie z całą pewnością mniej czasu niż stworzenie tej samej treści w formie tekstu.

Z drugiej jednak strony nie każdy będzie chciał nagrywać video, podobnie jak nie każdy będzie chciał pisać.

To Ty musisz wybrać formę i … trenować ją.

Dla mnie świetnym rozwiązaniem jest blog, ponieważ za jego pomocą można opublikować tekst, wstawić audio lub video albo nagranie transmisji na żywo z Facebook’a.

Dlatego też ze swojej strony rekomenduję wykorzystanie bloga, z tym że warto jest pamiętać, że blog w celach marketingowych musi mieć konkretną formę. O tym jak to ma wyglądać możesz dowiedzieć się w darmowym raporcie, pt. „Jak zarabiać na blogu”, który możesz pobrać tutaj.

I jeszcze jedna rzecz na koniec…

Systematyczność i konsekwencja

Zaczynając pracę nad swoją marką trzeba mieć świadomość tego, że jest to długi proces i że tak naprawdę nigdy się nie kończy.

Piszę o tym, ponieważ wiem, że dzisiaj wszystkim nam się spieszy a poza tym byłem świadkiem wielu sytuacji, w których ludzie po kilku tygodniach lub miesiącach rezygnowali np. z prowadzenia bloga, twierdząc, że to nie działa.

Pozwól, że powtórzę…

Praca nad swoją marką to długi proces i tak naprawdę nigdy się nie kończy.

Owszem, stworzona treść na blogu ma szansę pracować dla Ciebie przez tygodnie, miesiące a nawet lata ale najpierw musisz ją stworzyć i dzielić się nią we właściwych miejscach a także pracować nad nowymi treściami, które będą odnosić się do problemów i potrzeb ludzi w Twoim rynku docelowym.

O tym jak wygląda cały proces tworzenia treści w internecie możesz zobaczyć w tym video…

Jak budować wizerunek w internecie w dowolnej niszy

Liczę na to, że informacje przedstawione w tym poście będą dla Ciebie wartościowe i pomocne. Jeśli masz pytania, zostaw je w komentarzach i podziel się tym postem z innymi, jeżeli uznasz, że warto to zrobić.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”