Dzisiejszy świat pełen jest możliwości, okazji i przedsięwzięć, w których można osiągnąć dobre, bardzo dobre i wyjątkowe wyniki finansowe a internet z kolei sprawia, że możemy dotrzeć do ludzi na całym świecie, przedstawiając im to, czym się zajmujemy czyli naszą ofertę.

Tym jednak co nie jest trudno zauważyć, to fakt, że zdecydowana większość osób zajmujących się przedsięwzięciami, które są również promowane przez setki a nawet tysiące innych ludzi (jak marketing sieciowy czy różnego rodzaju programy partnerskie) „wystawiają nazwę firmy bądź produktu przed swoje nazwisko”.

O czym mówię?

Załóżmy, że powstał nowy biznes oparty o marketing sieciowy. Załóżmy, że w fazie tzw. „pre-launchu” (wejście na rynek) setki a nawet tysiące ludzi zaangażowało się w jego promocję.

Tym co jest niemal pewne, to fakt, że większość z tych osób będzie starała się przedstawić ten biznes, skupiając swoją uwagę na firmie, produkcie, potencjalnych możliwościach, itd.

Prawie nikt nie podejdzie do sprawy w ten sposób, że to człowiek promujący konkretną ofertę jest najważniejszym czynnikiem, który stoi za powodzeniem.

Pomyśl bowiem…

Kogo chętniej wysłuchałbyś w kwestii ewentualnej współpracy biznesowej?

– osobę, którą poznałeś przed chwilą czy
– osobę, która w Twoich oczach wie o czym mówi

Każdy z nas chętniej wysłucha kogoś, z kto w naszych oczach jest ekspertem.

Z jakiegoś jednak powodu, kiedy podejmujemy współpracę z jakąś firmą MLM lub w ramach Programu Partnerskiego, nasze zachowanie zmienia się w dziwny sposób. Traktujemy wszystkich jak potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych, starając się sprowadzić każdą rozmowę „w cztery oczy” na temat naszej oferty a w internecie wysyłając do wszystkich znajomych i „znajomych” np. na Facebook’u link do strony sprzedażowej.

Można to jednak zmienić i zamiast „gonić” za ludźmi, sprawić aby to ludzie chcieli dowiedzieć się więcej o nas i na temat tego co oferujemy a świetnym sposobem ku temu jest właśnie…

Budowanie Wizerunku

W tym jednak momencie pojawia się problem, pt.

„ale ja jeszcze nic nie osiągnąłem i niczego jeszcze nie zrobiłem”

i to właśnie sprawia, że tak wiele osób nie decyduje się, żeby rozpocząć pracę nad swoim wizerunkiem i zamiast tego „wystawiają firmę lub produkt przed swoje nazwisko”.

Zauważ jednak proszę, że każdy zaczyna swoją przygodę z marketingiem internetowym od tego samego poziomu – poziomu „0”.

To jednak wcale nie musi stanowić przeszkody. Najprostszą bowiem formą aby budować swój wizerunek w internecie jest prosta zasada, której sam się kiedyś nauczyłem:

Inwestuj (czas, pieniądze) -> Ucz się -> Nauczaj innych

Rozwój dowolnego biznesu w internecie to w pierwszej kolejności rozwój samego siebie pod kątem sposobu myślenia i swoich umiejętności związanych z marketingiem i sprzedażą.

Jeżeli więc inwestujesz swój czas a także pieniądze, żeby się czegoś nauczyć, to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś mógł zdobyte informacje przekazać innym.

A jeśli wcześniej sam je wykorzystasz i podzielisz się z ludźmi swoimi wynikami, to będzie to jeszcze bardziej wartościowa informacja, ponieważ poparta Twoim doświadczeniem.

Po co to robić?

Wiele osób nie rozumie po co właściwie dzielić się jakąkolwiek wartością w internecie. Powód jest jednak tego dość prosty:

Aby pozyskać czyjąś uwagę, musisz odnieść się do problemów tej osoby i przedstawić ich możliwe rozwiązania.

W każdej branży istnieją ludzie, którzy mają problemy. Nie ma więc znaczenia czy promujesz współpracę z Tobą w biznesie, produkt cyfrowy czy produkt fizyczny bo jeżeli dobrze się przyjrzysz, to zrozumiesz, że ludzie, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą, mają też problemy i szukają na nie rozwiązania.

Poświęcając więc swój czas, żeby stworzyć informację, która będzie zawierać rozwiązania problemów ludzi w Twojej niszy, automatycznie zbudujesz odpowiedni wizerunek w ich oczach.

Jak tworzyć informację, która pomaga budować wizerunek?

To także bardzo ważne pytanie i chcąc być z Tobą zupełnie szczerym, muszę powiedzieć, że istnieje wiele sposobów ku temu i nie ma możliwości aby wybrać ten najlepszy dla każdego.

Treść w internecie można tworzyć na blogu, pisząc artykuły, nagrywając i publikując na nim video lub audio. To może być także webinar albo transmisja na żywo np. na Facebook’u.

Form jest wiele i to Ty musisz wybrać tę najlepszą. Dla mnie najlepszy jest blog, ponieważ teoretycznie raz napisane posty mogą dla mnie pracować przez tygodnie, miesiące a nawet lata, przyciągając uwagę odpowiednich osób.

Sam wizerunek to nie wszystko

Praca nad swoim wizerunkiem to jedno ale aby mówić o wynikach w marketingu internetowym, trzeba mieć ustawione pewne elementy w odpowiedni sposób.

Zakładając więc, że Ty także prowadzisz lub zamierzasz prowadzić blog, musisz wiedzieć, że to nie może być jakikolwiek blog ale taki, dzięki któremu możesz budować listę adresową.

W darmowym raporcie „Jak zarabiać na blogu” możesz dowiedzieć się jak Twój blog powinien wyglądać…

Żeby z kolei budować swoją listę a następnie relację z ludźmi na tej liście, musisz mieć zbudowany system promocji. O tym jak taki system zbudować, możesz dowiedzieć się w kursie „Twój System Biznesu”.

Im szybciej zaczniesz tym lepiej…

Podsumowując więc, fakt, że dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym wcale nie musi stanowić przeszkody, żeby budować swój wizerunek w internecie.

Nie ma też na to wpływu branża w jakiej działasz, ponieważ proces budowania wizerunku jest generalnie taki sam dla praktycznie każdej niszy, o czym możesz przekonać się w poniższym video…

Jak Budować Wizerunek W Internecie W Dowolnej Niszy

Można więc powiedzieć, że im szybciej zaczniesz pracować nad swoim wizerunkiem, tym lepiej, ponieważ czas i tak przecież upłynie, prawda?

Miej również na uwadze, że budowanie wizerunku to jedno ale wyniki finansowe są bardzo mocno związane z tym, czy masz stworzony odpowiedni system, dzięki któremu możesz:

rozwijać swoją listę adresową,
budować relację z ludźmi na tej liście
przedstawić swoją ofertę(y)

Jedno jest bowiem pewne: samo budowanie wizerunku nie gwarantuje wyników finansowych ale owe wyniki mogą być lepsze, kiedy zadbasz o to, aby Twój wizerunek w oczach Twoich potencjalnych klientów był odpowiedni a to z kolei możesz uzyskać dzięki temu, że dzielisz się z ludźmi wartością czyli informacjami, które pozwalają Twoim potencjalnym klientom rozwiązać problem lub osiągnąć korzyść.

Co o tym myślisz? Uważasz te informacje za wartościowe i pomocne? Zostaw swoją opinię w komentarzach poniżej i podziel się tym postem z innymi, jeśli naturalnie uznasz, że warto.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”