Prowadzenie bloga może być jak najbardziej sposobem, żeby budować listę kontaktów i rozwijać biznes w internecie (tak naprawdę, jeśli główną rolą bloga w e-biznesie jest budowanie listy adresowej).

Pisałem na ten temat chociażby tutaj, natomiast w tym artykule chcę podzielić się z Tobą tym, skąd brać pomysły na wpisy na blogu i mam nadzieję, że dzięki tym informacjom będziesz w stanie systematycznie i konsekwentnie pracować ze swoim blogiem.

Widzisz, wiele osób uważa, że prowadzenie bloga to strata czasu lub, że to nie działa i że lepiej jest skupić się na innej metodzie.

Pewne jest jedno…

… prowadzenie bloga w celu rozwijania biznesu w internecie to nie jest ani jedyne ani najlepsze dla każdego rozwiązanie.

Nie jest to również sposób na spektakularny sukces w ciągu 7 dni lub miesiąca.

Będąc jednak szczerym, warto jest uzmysłowić sobie, że opanowanie każdej innej strategii marketingowej również zajmuje czas. Nie da się opanować konkretnej metody bez cierpliwej, systematycznej i konsekwentnej pracy.

Prowadzenie bloga to nie jest napisanie dwóch postów w miesiącu z nadzieją, że może ktoś te wpisy przeczyta a my dzięki temu pozyskamy nowych klientów czy partnerów do biznesu.

Blogowanie w celach biznesowych musi być systematyczne i konsekwentne.

Co ile warto pisać? Ja piszę codziennie, chociaż jeszcze kilka lat temu uważałem, że to niemożliwe.

To samo również sugeruję każdemu, kto mnie o to zapyta ale nie oznacza to, że musisz każdego dnia pisać lub nagrywać nowe video na blog. Niczego nie musisz ale możesz.

Pomyśl jednak…

Jeśli np. chcesz przebiec maraton to jak częsty trening szybciej pozwoli Ci to osiągnąć? Codzienny czy może raz w tygodniu lub raz w miesiącu?

Ustal więc sam ze sobą tę kwestię ale jeśli np. uznasz, że chcesz tworzyć nową treść na blogu co 3 dni, to trzymaj się tego i zrób wszystko co w Twojej mocy, żeby tak właśnie było.

OK, w takim układzie…

…skąd brać pomysły na posty na blogu?

Pierwsza rzecz to ciągłe i (na początku) świadome wyszukiwanie tematów, ponieważ istnieją one wszędzie.

Kiedy z kimś rozmawiasz, może wyniknąć z tego temat na wpis na blogu…

Kiedy ktoś o coś Cię pyta, może z tego wyniknąć ciekawy wpis na blogu…

Pomysły są wszędzie. Ja czasami podczas rozmowy z kimś stworzyłem szkic wpisu a po rozmowie po prostu go opublikowałem.

Myślę jednak, że jedną z najprostszych rzeczy, jaką można wykorzystać jest zasada:

Inwestuj, Ucz się, Nauczaj

Rozwijanie biznesu to przede wszystkim ciągła praca nad sobą. Nad swoim sposobem myślenia i nad swoimi umiejętnościami a to wymaga: czytania książek, słuchania audio, oglądania video, brania udziału w szkoleniach w różnej formie (webinar, szkolenie stacjonarne).

Pomyśl więc…

Jeśli codziennie poświęcasz czas na swój rozwój, to czy dzięki temu nie jesteś w stanie przedstawić czegoś wartościowego w swojej niszy?

Załóżmy, że przeczytałeś rozdział w pewnej książce i trafiłeś na niesamowicie istotną informację. Możesz więc podzielić się tym na swoim blogu, ponieważ istnieje szansa, że dla innych ludzi w „Twoim temacie” to również będzie coś ważnego i wartościowego.

Jest naturalnie jasne, że musisz powiedzieć skąd pochodzi ta informacja, kto jest jej autorem i jaki to tytuł książki.

Tutaj jednak pojawia się pewien problem

Ja przez długi czas uważałem, że postępując tak, nie robię niczego wartościowego, ponieważ w rzeczywistości tylko przekazuję coś co nie jest moje.

To jednak nie jest prawda.

Po pierwsze, nie ma nic złego jeśli chcesz podzielić się z innymi tym, co dla Ciebie stanowi wartość.

Po drugie, przedstawiasz te informacje ze swojej perspektywy a więc możesz do nich dodać Twoją interpretację i poprosić o to, żeby Twoi czytelnicy napisali w komentarzach czy widzą to podobnie.

Po trzecie, jeśli zdobyłeś jakąś informację i przetestowałeś ją, to jesteś w jeszcze lepszej sytuacji, ponieważ możesz podzielić się swoim doświadczeniem.

Chodzi więc głównie o to, że jeśli stale pracujesz nad sobą, jeśli systematycznie czytasz, słuchasz i oglądasz to, co w Twojej branży jest wartościowe i robisz z tego notatki, to nie może Ci zabraknąć pomysłów na kolejne artykuły na Twoim blogu.

Pamiętaj również o tym żeby wyrobić w sobie nawyk ciągłego szukania pomysłów na kolejne wpisy. Aby to zrobić, najlepiej jest skupić swoją uwagę na tym, aby spośród tego co dzieje się wokół Ciebie każdego dnia, wybrać te rzeczy, które mogą posłużyć jako temat na kolejny wpis.

Na początku to może być trudne zadanie (jak chyba wszystko na początku) ale kiedy podświadomość przejmie to zadanie, zauważysz pozytywną zmianę.

To trochę tak jak z prowadzeniem samochodu. Dopóki robimy wszystko świadomie, jest to trudne zadanie ale kiedy podświadomość zaczyna zajmować się wszystkim, obsługa pojazdu dzieje się już automatycznie i poza naszą świadomością.

Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że po pewnym czasie codziennego publikowania jednego nowego wpisu:

– pomysły zaczęły pojawiać się same
– zacząłem czuć się dziwnie, jeśli w konkretnym dniu nic nie stworzyłem

Wyrobienie w sobie odpowiednich nawyków sprawi, że Twój umysł będzie wszędzie dostrzegać pomysły na kolejne artykuły lub video. Może się tak zdarzyć, że dostrzeże je tam, gdzie teraz ich nie widzi 🙂

Głównym celem prowadzenia bloga jest przede wszystkim budowanie Twojej listy adresowej, dzięki dostarczaniu takiej wartości, która interesuje ludzi w Twojej niszy i która pomoże tym ludziom rozwiązać problem lub osiągnąć korzyść.

To jest pierwszy krok w biznesowym wykorzystaniu bloga, który prowadzi do następnego, jakim jest generowanie korzyści finansowych…

Jak zarabiać dzięki blogowi

Jest sprawą oczywistą, że skoro mówimy o tworzeniu nowych treści na blogu to finalnie chodzi nam o to, żeby dzięki temu zarabiać pieniądze, prawda?

Jeśli więc podoba Ci się sam pomysł wykorzystania bloga w celach biznesowych, to mam dla Ciebie coś, co może Ci pomóc.

Właściwie to chodzi o dwie rzeczy, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć CO i JAK robić:

1. Darmowy Raport: Jak Zarabiać Na Blogu
2. Webinar: 5 prostych kroków aby zbudować wizerunek i zarabiać pieniądze dzięki blogowi

Co o tym myślisz? Zostaw swoją opinię w komentarzach poniżej i podziel się tym wpisem z innymi, jeśli uznasz, że warto, korzystając z poniższych „przycisków”.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Niezależnie od tego JAK chcesz zarabiać w internecie, musisz posiadać pewne 3 kluczowe elementy. Kliknij tutaj aby je poznać.