Żyjemy w świecie, w którym jesteśmy zalewani ogromną ilością informacji a to powoduje, że pozyskanie uwagi ze strony odbiorców, na których nam zależy i którzy są naszymi potencjalnymi klientami, staje się kluczowym zadaniem.

Możemy mieć bowiem wyjątkową ofertę ale dopóki nikt jej nie zobaczy, niewiele będzie wynikać z jej wyjątkowości.

Czasami otrzymuję wiadomości ze strony osób, które mają już jakiś produkt lub usługę i nie za bardzo wiedzą jak można zabrać się za ich promocję.

Dlatego w tym wpisie postaram się wyjaśnić to wszystko co pozwala przyciągnąć uwagę a tym samym sprawić aby ludzie chcieli zobaczyć co mamy do zaoferowania.

Metoda o której chcę powiedzieć to…

 

Tworzenie Treści

Aby przyciągnąć czyjąkolwiek uwagę, musimy zrobić coś, co pozwoli nam się „pokazać” i tworzenie treści jest w tej kwestii bardzo pomocne.

To może być stworzenie posta na blogu i podzielenie się nim w mediach społecznościowych.

Treść w internecie to także video opublikowane na YouTube oraz na Facebook’u.

Jeszcze inny rodzaj treści to relacja na żywo na Facebook’u, do przeprowadzenia której potrzebny jest telefon z dostępem do internetu.

Treścią będzie także infografika, w ramach której przedstawiamy istotne dla naszych odbiorców informacje.

No właśnie… Każdy z nas zdecyduje się na wykorzystanie innej formy treści w internecie ale wszystkie je łączy jedno: muszą one odwoływać się w jakiś sposób do potrzeb, problemów i pragnień naszych odbiorców czyli ludzi, którzy mogą być potencjalnie zainteresowanie tym co w dalszej kolejności oferujemy.

Ostatecznie bowiem każdy z nas interesuje się przede wszystkim sobą więc jeżeli zależy nam na tym, żeby ktokolwiek chciał zapoznać się z tym co tworzymy, nasza treść musi odnosić się do naszych odbiorców.

 

Ogromna Zaleta Stworzonej Treści

Kiedy napiszemy artykuł na blogu lub notatkę na Facebook’u, opublikujemy video na YouTube lub przeprowadzimy transmisję na żywo na Facebook’u, to każda z tych treści będzie istnieć dopóki sami nie zdecydujemy się jej usunąć (zakładając, że działamy zgodnie z polityką YouTube oraz Facebook’a, które z powodu jej złamania mogą zamknąć nasze konta).

Oznacza to tyle, że każda treść może stać się naszym „pracownikiem” i pracować dla nas 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Jak długo może pracować taka treść? Czasami są to dni, czasami tygodnie lub miesiące ale zdarza się, że mogą to być nawet lata.

Nie, nie gwarantuję Ci, że pierwszy wpis na blogu czy pierwsze video będzie przez ludzi udostępniane i oglądane przez lata bo nie mogę tego zrobić.

Mogę jedynie podzielić się z Tobą tym jakie działania zwiększają szansę na to aby stworzona przez Ciebie treść pracowała możliwie jak najdłużej i pozwalała Tobie osiągać możliwie największe korzyści.

 

3 Wskazówki Na Temat Tworzenia Treści W Internecie

Nie są to moje wymysły ale coś, czego wcześniej nauczyłem się od ludzi, którzy stworzyli (i nadal zresztą tworzą) ogromną ilość treści w internecie.

 

#1. Zacznij

Tak, jest to jak najbardziej logiczna i oczywista wskazówka ale tak się również składa, że zdecydowana większość osób nie robi tego.

Miałem okazję rozmawiać z wieloma osobami, które albo chciały rozwijać swoje przedsięwzięcia w internecie albo chciały współpracować ze mną bezpośrednio. Ci ludzie dowiedzieli się ode mnie o tym jak tworzenie treści w internecie jest ważne ale zdecydowana większość z nich nigdy nie stworzyła nawet jednego artykułu.

Dlaczego?

Według mnie są ku temu dwa główne powody:

– obawa przed opinią innych ludzi
– negatywne przekonanie na swój temat

Wymieniłem je bo sam miałem (i nadal pewnie jeszcze mam choć w mniejszy stopniu) z nimi do czynienia.

Wiem, że obawa przed tym co powiedzą inni ludzie, może powstrzymywać przed podjęciem działania. Wiem, że kiedy już pojawi się negatywna opinia ze strony innej osoby to potrafi ona mocno zniechęcić do dalszego działania. Wiem o tym, bo tego doświadczyłem. Kwestia jest jednak taka, że zawsze znajdzie się ktoś, kto zechce wyrazić negatywną opinię na temat tego co robimy więc to każdy z nas musi zdecydować co jest ważniejsze: opinia innych ludzi czy cel jaki chcemy osiągnąć.

Odnośnie negatywnego przekonania na swój temat mam tutaj na myśli przede wszystkim niską samoocenę a także niedocenianie wartości naszej wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia, podczas gdy bardzo często jest tak, że to co wiemy może być bardzo pomocne dla innych ludzi, ponieważ to co dla nas jest normalne, dla innych może stanowić coś, z czym spotykają się pierwszy raz.

Ostatecznie więc to każdy z nas musi zdecydować czy powyższe przeszkody nas powstrzymają, czy pomimo nich podejmiemy działanie mające na celu pozyskanie uwagi właściwych osób poprzez tworzenie treści w internecie.

 

#2. Nie oczekuj perfekcji

Dość częstym powodem, dla którego nie podejmujemy działania aby tworzyć treść w internecie, jest chęć osiągnięcia perfekcji w jednym artykule, jednym video czy w jednej transmisji na żywo (lub na jednym webinarze).

To trochę tak jak w przypadku, kiedy nie podejmujemy działania w obliczu konkretnej możliwości, ponieważ chcemy poznać odpowiedzi na wszystkie pytania, podczas gdy zawsze pojawią się nowe pytania lub wątpliwości.

Chcąc z kolei osiągnąć perfekcję i wywrzeć idealne wrażenie swoją treścią, nigdy jej nie stworzymy, ponieważ zawsze można coś usprawnić i polepszyć. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, kiedy już coś stworzymy.

Poza tym, kiedy zaczynamy, kiedy zabieramy się za tworzenie treści zupełnie od zera, to trudno jest oczekiwać, że pierwszy artykuł bądź video będą bardzo dobre. Kiedy robimy coś po raz pierwszy, rzeczą naturalną jest, że efekt będzie daleki od oczekiwanego.

Bycie dobrym w tworzeniu treści jest zdeterminowane przez to jak wiele godzin poświęcimy na jej tworzenie. Istnieje pewna zasada 700 i 10.000 godzin, o której pisałem tutaj.

W największym skrócie mówi ona o tym, że aby być w czymkolwiek dobrym, trzeba poświęcić na działanie w danej dziedzinie 700 godzin. Poziom mistrzowski jest możliwy do osiągnięcia przy 10.000 godzin praktyki.

Dobra wiadomość to taka, że to jak szybko staniesz się dobry w tworzeniu treści, zależy od Ciebie, ponieważ od Ciebie zależy, czy każdego dnia poświęcisz na ten cel 15 minut, pół godziny, godzinę czy np. 2 godziny.

To prowadzi nas do kolejnej wskazówki…

 

#3. Bądź systematyczny i konsekwentny

Są ku temu co najmniej dwa istotne powody.

Po pierwsze, jeśli pracujesz nad swoją treścią każdego dnia, to szybciej osiągniesz poziom dobry i poziom mistrzowski, niezależnie od tego czy wolisz pisać artykuły czy nagrywać video.

1 godzina tworzenia treści dziennie oznacza osiągnięcie poziomu dobrego po 700 dniach czyli po około 2 latach.

Kiedy jednak przeznaczysz 2 godziny dziennie, okaże się, że w około rok można osiągnąć ten sam poziom.

Wszystko tutaj zależy od Ciebie, od tego ile czasu chcesz poświęcić aby każdego dnia tworzyć treści, które w jakiś sposób mogą pomóc ludziom osiągnąć pozytywne rezultaty lub rozwiązać problemy.

Wiem, że „codzienne tworzenie treści” może brzmieć niemożliwie i jeśli tak właśnie myślisz, to ten post może okazać się bardzo pomocny: Prosta Rutyna, Która Pozwala Systematycznie Tworzyć Treść W Internecie (I Zarabiać Pieniądze).

Poza tym warto jest podejść do tej kwestii jak np. do trenowania na siłowni. Efekty mogą być widoczne tylko wtedy, kiedy trenujemy na niej systematycznie a nie po jednym i w dodatku pierwszym treningu i będą one widocznie o wiele szybciej niż wtedy, kiedy trenujemy raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

Po drugie i jak już wcześniej wspomniałem, każda treść jest naszym „pracownikiem”, który pracuje dla nas przez okrągłą dobę a skoro tak to o wiele lepiej jest, kiedy mamy takich pracowników dziesiątki albo setki a nawet tysiące a nie kilkoro.

To logiczne, prawda? Identycznie jest z tworzeniem treści.

Samo jej jednak tworzenie to jeszcze nie wszystko aby pojawiły się efekty finansowe…

 

Co Robić Po Stworzeniu Treści?

Stworzona treść ma za zadanie pozyskać uwagę ale aby mówić o wynikach finansowych, trzeba zadbać o 3 bardzo ważne rzeczy. Oto one:

 

#1. Promuj stworzoną treść

Napisanie artykułu czy też notatki na Facebook’u lub nagranie video albo poprowadzenie transmisji na żywo na Facebooku to nie jest koniec procesu związanego z tworzeniem treści w internecie.

Kolejna sprawa to wypromować ją we właściwy sposób.

Najbardziej oczywistym jest podzielenie linkiem do stworzonej treści w mediach społecznościowych na swoich profilach osobistych oraz w odpowiednich grupach tematycznych np. na Facebook’u czy w Google+.

Kolejna sposób promocji stworzonej treści to może być ustawienie reklamy np. na Facebook’u, która będzie kierować do tej treści.

Generalnie chodzi tutaj o to, żeby nie czekać, aż ktoś znajdzie naszą treść ale samemu zrobić wszystko co możemy zrobić aby ta treść trafiła do możliwie największej grupy właściwych ludzi (czytaj: takich, który temat stworzonej treści może interesować).

 

#2. Buduj listę adresową

Z tego co zauważyłem, wiele osób o tym wie ale bardzo niewiele to robi. W internecie można promować wiele produktów lub usług ale aby miało to sens, lista adresowa jest nieodzowna.

Dlaczego?

Głównie dlatego, żeby budować własne aktywo w e-biznesie, budować relację z ludźmi na tej liście i móc przedstawić tym ludziom naszą ofertę bądź oferty.

Mówi się o tym, że największy odsetek pozytywnej reakcji na ofertę pojawia się pomiędzy 5 a 12 kontaktem z nią. Budując listę adresową i relację z ludźmi na tej liście, mamy okazję aby skierować ludzi do naszej oferty więcej niż jeden raz.

Jak tę listę budować? Najprostsza odpowiedź to: Oddając w zamian za e-mail coś, co interesuje ludzi, których uwagę pozyskaliśmy.

To może być PDF, materiał audio lub video, który będzie stworzony przez nas lub przez kogoś innego, kto jednocześnie pozwala na jej wykorzystanie.

Budowanie listy adresowej dzięki blogowi, na której tworzymy artykuły może odbywać się dzięki banerom np. po prawej stronie (jak na tym blogu), wyskakującemu okienku z formularzem zapisu (podobnie jak na tym blogu) czy też dzięki informacji zawartej w części „P.S.” (tak jak np. na końcu tego posta).

Budowanie listy dzięki stworzonym video może odbyć się dzięki temu, że wspomnimy o tym na koniec nagrywanego video (więcej o tym jakie są istotne elementy w video tworzonych dla celów marketingowych poznasz tutaj: 4 kluczowe punkty w video marketingu.

Podobnie można wspomnieć o wartości oddawanej w zamian za adres e-mail podczas transmisji na żywo na Facebook’u.

Generalnie rzecz biorąc chodzi po prostu o to, żeby dzięki tworzonej treści zapraszać ludzi na konkretną stronę, gdzie można wypełnić formularz w zamian za konkretną wartość.

Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak budować listę adresową i zarabiać dzięki temu pieniądze.

 

#3. Buduj system Twojego e-biznesu

System to nic innego jak połączone ze sobą różne elementy, dzięki którym możliwe jest zautomatyzowanie większości procesu, począwszy od pozyskania uwagi, poprzez budowanie relacji i przedstawienie oferty.

Możliwe jest to dzięki autoresponderowi i stworzonej kolejce maili, w ramach której odsyłamy ludzi na liście do wartościowych materiałów w postaci tekstu lub video.

W dalszej kolejności chodzi też o to, aby odseparować swoich klientów, którzy zdecydowali się zainwestować w tani produkt od tych ludzi, którzy nie kupili od nas niczego aby tym pierwszym zaoferować np. droższy produkt lub np. możliwość współpracy, jeśli rozwijasz jakąś formę biznesu opartego o budowanie zespołu.

Więcej o tym czym jest system biznesu w internecie oraz jak go budować we właściwy sposób, możesz zobaczyć tutaj.

 

Tworzenie Treści W Internecie – Podsumowanie

Tak, tworząc w sposób systematyczny i konsekwentny treść w internecie, możemy pozyskać uwagę właściwych osób (czytaj: potencjalnie zainteresowanych tym co oferujesz) pod warunkiem, że promujemy stworzoną treść w ramach metod darmowych i płatnych.

Zarabianie pieniędzy z kolei dzięki stworzonej treści możliwe jest wtedy, kiedy budujemy listę adresową oraz relację z tą listą dzięki stworzonemu systemowi.

Co teraz? Wracamy do pierwszej wskazówki: zacznij i bądź w tym co robisz konsekwentny.

Ja w każdym razie liczę na to, że wykorzystanie zawartych w tym poście informacji przełoży się dla Ciebie na coraz lepsze efekty i tego Ci życzę.

A Ty co o tym myślisz? Uważasz ten post za wartościowy i pomocny? Zostaw swoją opinię w komentarzach i podziel się nim z innymi, jeżeli naturalnie uznasz, że warto jest to zrobić.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Aby zarabiać pieniądze w internecie, potrzebne są 3 kluczowe elementy. Kliknij tutaj aby je poznać za darmo.