Idea „Przyciągającego Marketingu” jest – w moich oczach – jedną z najlepszych, jeśli mówimy o pozyskiwaniu nowych klientów lub partnerów biznesowych z wykorzystaniem internetu.

Dlaczego?

Na początek zobacz proszę poniższy materiał, w którym odpowiadam na pytanie…

Jak w internecie przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów?

Kliknij Tutaj Aby Jeszcze Lepiej Zrozumieć Czym Jest Przyciągający Marketing I Jak Wykorzystać Go W Swoim (E)Biznesie

W moich oczach ten sposób działania jest dlatego świetny, ponieważ dzięki niemu dostarczamy drugiemu człowiekowi wartość, z której może skorzystać, niezależnie od tego czy finalnie podejmie decyzję aby mieć z nami dalej kontakt (dołączyć do naszej listy adresowej) i skorzystać z oferty, którą promujemy.

Przyciągający Marketing to bowiem strategia oparta właśnie o dostarczanie wartości zanim poprosimy o jakąkolwiek akcję ze strony osoby, do której się zwracamy. Tą akcją może być:

– wypełnienie formularza na stronie przechwytującej (co wiąże się z dołączeniem do listy adresowej)
– zapoznanie się z naszą ofertą (np. produktu, usługi lub propozycji współpracy w biznesie)

Czym jest owa wartość?

Każdy człowiek skupia swoją uwagę głównie na sobie, na swoich problemach oraz na swoich potrzebach, prawda?

W związku też z tym wartością w oczach ludzi są informacje, dzięki którym mogą oni rozwiązać konkretny problem lub osiągnąć konkretną korzyść.

Dla przykładu, w marketingu internetowym istnieje cała masa problemów i potrzeb, jak np.:

jak generować ruch na stronie internetowej
jak efektywnie rozwijać listę adresową
jak napisać ofertę
jak nagrywać video w celach marketingowych
jak budować swoją markę
jak stworzyć blog dla celów marketingowych
jak przyciągnąć ludzi do współpracy zamiast się za nimi uganiać
– itd.

Jest to tylko część tego, z czym wiąże się rozwijanie biznesu w internecie ale to właśnie treści na tego typu tematy mogą przyciągnąć uwagę naszych potencjalnych klientów, jeśli – w tym przypadku – zajmujemy się marketingiem internetowym.

Innym przykładem przedsięwzięcia realizowanego dzięki internetowi może być taki, gdzie ktoś np. zajmuje się zdrowiem, czyli np. promuje produkty prozdrowotne. W takiej sytuacji problemami ludzi potencjalnie zainteresowanych tego typu produktami mogą być:

– jak pozbyć się nadwagi
– jak wykształtować sylwetkę
– jak obniżyć poziom cukru w organizmie
– jak pozbyć się bólu głowy
– itd.

Myślę, że doskonale rozumiesz, o co mi chodzi, prawda?

Ludzie szukają w internecie rozwiązań swoich problemów więc przyciągnięcie uwagi takich osób opiera się o stworzenie i promocję treści, która będzie się do tych problemów odnosić.

Jak tworzyć „przyciągającą” treść w internecie?

Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każdy z nas czuje się lepiej w tworzeniu jej w innej formie.

Dla jednych pisanie artykułów będzie o wiele lepsze niż tworzenie video na ten sam temat, podczas gdy inni czują się swobodnie przed kamerą i wolą właśnie w ten sposób tworzyć treść.

W moich oczach pewnego rodzaju uniwersalnym rozwiązaniem jest publikacja treści na blogu, ponieważ w jego ramach możemy zarówno publikować same treści jak i same video albo ich połączenie.

Tym co jest niezmiernie istotne w przypadku bloga to fakt, że blog dla celów marketingowych powinien być odpowiednio skonfigurowany, aby przede wszystkim wspomagać nas w budowaniu listy adresowej.

O tym jak zbudować blog w celach marketingowych możesz dowiedzieć się w darmowym raporcie „Jak zarabiać na blogu”.

Nie jest naturalnie powiedziane, że Ty koniecznie musisz prowadzić swój blog aby móc przyciągać do siebie potencjalnych klientów bo wcale nie musisz.

Możesz swoje działania oprzeć o video marketing lub marketing w mediach społecznościowych.

Miej jednak proszę na uwadze, że bardzo ważnym punktem w realizacji tej strategii i w celu przedstawienia Twojej oferty jest przede wszystkim budowanie listy adresowej i budowanie relacji z ludźmi na tej liście.

Piszę o tym, ponieważ wiem, że bardzo wiele osób bagatelizuje tę kwestię, podczas gdy tak naprawdę lista adresowa w marketingu internetowym jest po prostu niezbędna, żeby w ogóle myśleć o długofalowych wynikach.

Mam nadzieję, że informacje przedstawione w tym artykule będą dla Ciebie wartościowe i pomocne. Jeśli uznasz, że warto, podziel się nimi dalej, korzystając z poniższych „przycisków” i zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Aby zarabiać pieniądze w internecie, potrzebujesz 3 kluczowe elementy. Kliknij tutaj i zobacz za darmo czym one są.