Niezależnie od tego jaki biznes w internecie rozwijasz lub chcesz rozwijać, jest oczywiste, że ciągła praca nad rozwojem listy adresowej jest koniecznością.

Lista kontaktów jest kluczem do ciągłego rozwoju biznesu.

Tak się również składa, że jest to jeden z największych problemów w marketingu internetowym.

Dlatego w tym artykule postaram się przedstawić jeden z profesjonalnych sposobów pracy nad swoją listą, który – jeśli tak zdecydujesz – będziesz mógł wykorzystać choćby od zaraz.

Aby go przedstawić, posłużę się naturalnym procesem „od amatora do profesjonalisty” wskazując na to co robimy na każdym z tych etapów.

Miej jednocześnie na uwadze, że nikogo tutaj nie krytykuję ani nie oceniam.

Marketerzy – Amatorzy

Nie ma nic złego w byciu amatorem, pod warunkiem, że jest to okres przejściowy.

Niestety, większość osób chcących dzięki internetowi rozwijać swoje biznesy, pozostaje na tym właśnie etapie a mówiąc inaczej – opiera swoje wyniki o nadzieję.

O czym mówię?

Amatorzy po prostu biorą link partnerski firmy, z którą współpracują i umieszczają go wszędzie gdzie się da, mając nadzieję, że ktoś kliknie i kupi to co oferują lub dołączy do współpracy.

Czy taka „strategia” działa? Nie za bardzo.

Przede wszystkim jeśli ktoś kliknie w taki link to zobaczy zawartość strony, zamknie ją i … nigdy do niej nie wróci.

Nie mówię, że nikt się nie zapisze ale szanse na to są naprawdę niewielkie.

Poza tym taka „strategia” nie pozwala na budowania listy adresowej.

 

Marketerzy – Początkujący

To już kolejny etap na drodze do profesjonalizmu i ludzie należący do tej grupy wiedzą, że trzeba budować listę i zaczynają to robić.

Tworzą więc stronę przechwytującą i promują ją gdzie się da a każdy kto się zapisze, może trafić na stronę partnerską firmy z ofertą współpracy lub z produktem.

Minusem w tej strategii jest jednak to, że w większości wypadków znieczuliliśmy się na strony przechwytujące i ich bezpośrednia promocja nie jest tak efektywna jak kiedyś.

Ta metoda może zadziałać o wiele lepiej jeśli już zbudowałeś sporą grupę odbiorców, którzy Ci ufają. W innym przypadku może nie wystarczyć.

 

Marketerzy – Profesjonaliści

Nie od dziś wiadomo, że najlepsi marketerzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że najpierw trzeba dać wartość zanim o cokolwiek poprosimy ludzi na liście adresowej.

Chodzi naturalnie o taką wartość, której potencjalni klienci/partnerzy biznesowi po prostu chcą i trudno jest im się bez niej obyć.

Profesjonalni marketerzy internetowi tworzą więc darmowe raporty, serię dwóch, trzech lub więcej video aby finalnie przedstawić swoją propozycję.

Można zrobić jednak coś jeszcze lepszego.

Pomyśl…

Co może być lepsze od darmowej serii video albo oddawania wartości na przestrzeni kilku lub kilkunastu dni?

Zastanów się proszę przez moment.

Lepsze jest ciągłe, systematyczne i konsekwentne dostarczanie wartości i świetnym ku temu sposobem jest blog.

Odpowiednio przygotowany pod kątem marketingowym blog oraz wartościowa treść na nim zawarta mogą pomóc Ci zbudować pozycję eksperta w Twojej niszy i – co bardzo ważne – pomóc ludziom w zdecydowaniu, czy warto jest mieć z Tobą dużej kontakt czyli czy warto jest zapisać się na Twoją listę adresową.

Jeśli w każdym z postów umieścisz wezwanie do działania, które będzie kierować na Twoją stronę przechwytującą, część osób odwiedzających Twój blog zdecyduje, że chce na Twojej liście być.

Zauważ proszę, że kluczowo ważne jest w tym momencie to, że to ludzie decydują o tym, czy chcą mieć z Tobą kontakt.

Ty dajesz im wcześniej wartość w postaci konkretnej wiedzy na Twoim blogu a dopiero później wskazujesz na kolejną wartość, jaką otrzymają po zapisaniu się na Twoją listę adresową.

To wezwanie do działania może mieć postać tekstu albo możesz je zawrzeć w video, które umieścisz na swoim blogu. Więcej na temat wykorzystania video w celach marketingowych dowiesz się tutaj: 4 kluczowe punkty w video marketingu.

Wspomniałem również o tym, że blog musi być przygotowany pod kątem marketingowym. To nie może być jakikolwiek blog ale taki, który spełnia swoją podstawową rolę, czyli pomaga Ci budować Twoją listę kontaktów.

O tym jak taki blog powinien wyglądać możesz dowiedzieć się tutaj: {Darmowy Raport} Jak zarabiać na blogu.

Jak widzisz, wybór tak naprawdę należy do Ciebie.

Możesz robić tak jak postępują amatorzy i opierać swoje wyniki o nadzieję, umieszczając link do swojej oferty gdziekolwiek tylko zdołasz.

Możesz również pójść krok dalej i stworzyć stronę przechwytującą a następnie ją promować jakkolwiek tylko potrafisz.

Kolejnym krokiem, który sprawia już, że postępujesz tak jak profesjonaliści, jest stworzenie wartości (np. raport pdf, seria video), którą oddajesz zanim cokolwiek powiesz o swojej ofercie.

Aby jednak pójść kolejny krok dalej, możesz dostarczać wartość ludziom na swojej liście systematycznie i konsekwentnie poprzez swój blog.

Robiąc to (blogując systematycznie) i promując stworzone wpisy we właściwych miejscach (np. grupy tematyczne na Facebooku lub w Google+) pracujesz również nad rozwojem swojej listy adresowej, pod warunkiem, że Twój blog jest we właściwy sposób przygotowany.

 

Jak wielu pracowników, którzy pracują dla Ciebie 24 godziny na dobę, chcesz mieć?

 

Blog a konkretniej stworzone na nim wpisy to tak naprawdę Twoi pracownicy, którzy mogą „przyprowadzić” Ci potencjalnych klientów/partnerów biznesowych nawet na lata od momentu ich stworzenia.

Pytanie zasadnicze w tym momencie to: Jak wielu pracowników, którzy pracują dla Ciebie 24 godziny na dobę, chcesz mieć?

Myślę, że jak najwięcej, prawda? Nie, nie mówię, że każdy wpis na blogu to będzie najwspanialszy pracownik i nie zakładam tutaj konkretnych liczb dla Ciebie. Mówię tylko, że im więcej treści stworzysz tym więcej pracowników będzie pracować dla Ciebie.

Finalnie bowiem to i tak Ty decydujesz, czy chcesz działać profesjonalnie w swoim biznesie czy też nie.

Co o tym myślisz? Uważasz te informacje za wartościowe i pomocne? Podziel się więc nimi dalej, korzystając z poniższych „przycisków” i zostaw swoją opinię w komentarzach poniżej.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Kliknij Tutaj Aby Poznać Sekrety Budowania I Zarządzania Listą Adresową, Aby Generowała Ogromne Zyski Przez Lata.