Media społecznościowe to z całą pewnością jeden ze sposobów aby dotrzeć do właściwych ludzi, którym możemy przedstawić swój biznes (mam na myśli przede wszystkim marketing sieciowy).

Mówiąc „media społecznościowe” nie mam na myśli tylko Facebooka, choć ten jest aktualnie chyba najbardziej popularnym miejscem w polskim internecie.

Innymi serwisami, na które z całą pewnością warto jest zwrócić uwagę są np.:

Google+
LinkedIn
Pinterest
Twitter

Jak jednak w przypadku każdej innej metody marketingowej, również w przypadku mediów społecznościowych można wyróżnić dwa sposoby działania:

– własny
– właściwy

Metoda własna opiera się głównie o to, co nam wydaje się właściwe a co przeważnie właściwe nie jest dlatego pierwszą i najprostszą wskazówką, którą warto wykorzystać przy okazji promocji biznesu w mediach społecznościowych jest ta:

Nie Rób Tego Co Robi Większość

Większość osób postępuje bardzo podobnie i w ramach wpisów na Facebooku lub np. w Google+ mówią po prostu za dużo.

Chodzi mi o to, że większość osób przedstawia dosłownie wszystko czyli nazwę firmy, produkty, plan marketingowy i link partnerski do przyłączenia się, licząc na to, że ktoś klinie i się zapisze.

Problem w tym wszystkim polega jednak na tym, że postępując w ten sposób eliminujemy jednocześnie czynnik ciekawości, która zawsze jest jednym z największych powodów, dla których ludzie chcą dowiedzieć się więcej.

Kiedy jednak podajemy wszystko, osoba, która widzi taki wpis:

– może sprawdzić firmę i jej produkty, i trafić na negatywne opinie np. ze strony osób, które każdy w marketingu sieciowym oceniają negatywnie lub takich, które dzięki negatywnym opiniom chcą wygenerować większy ruch na swoich stronach

– może sprawdzić firmę i jej produkty i trafić na kogoś, kto przedstawia wszystko w bardziej profesjonalny sposób, stosując się do konkretnych kroków i zwyczajnie przyłączyć się do współpracy właśnie do niej

Czymś co dodatkowo jest bardzo negatywną sprawą to fakt, że wklejając ciągle linki do przyłączenia się, nie robimy sami dla siebie dobrej pracy i zamiast budować swoją markę, rujnujemy ją.

Zastanów się proszę…

Co myślisz, kiedy widzisz profil osoby, która wszędzie ma tylko linki, linki i jeszcze raz linki do oferty lub – co jeszcze gorsze – do różnych ofert?

Czy wzbudza to w Tobie zaufanie czy wręcz przeciwnie?

Owszem, być może oferta takiej osoby wyda Ci się wartościowa ale istnieje również szansa, że wpiszesz w Google nazwę firmy lub produktu i zamówisz go od kogoś innego.

Dlatego właśnie pisanie o firmie, z którą współpracujesz, o jej produktach i wstawianie linku do przyłączenia się nie jest najlepszym pomysłem.

O wiele lepiej jest zrobić to co robią ludzie, którzy mają wyniki, ponieważ stosują metodę właściwą i którzy należą do mniejszości.

Dawaj Wartość

Słyszałeś już kiedyś o tym? Istnieje szansa, że tak. Ja po raz pierwszy miałem okazję przeczytać tę radę w 2007 roku i od tamtego czasu staram się jej trzymać.

Mówi się dużo o tym, że nasze wyniki w biznesie są zawsze związane z tym jak dużą wartość wnosimy na rynek i jak wielu ludziom tę wartość dostarczamy.

Jest również istotne, że tę wartość możesz dostarczać w różny sposób, jak chociażby właśnie dzięki mediom społecznościowym…

„Tajemniczy” krąg…

To co za chwilę Ci przedstawię, nauczyłem się od ekspertów i – co bardzo ważne – jeśli tak zdecydujesz, będziesz mógł zacząć robić to samo choćby od dzisiaj.

Kluczowymi elementami są tutaj:

– video
– blog
– lista adresowa

W największym skrócie chodzi o to, żeby systematycznie i konsekwentnie:

– nagrywać krótkie video z wartością (tutaj są wskazówki jak to zrobić)
– publikować to video np. na YouTube
– publikować to video na blogu wraz z dodatkową treścią
– publikować to video na Facebooku z linkiem do bloga
– wysyłać wiadomość do listy z linkiem do posta na blogu gdzie jest video

Zauważ, że dzięki temu raz wykonana praca pozwala Ci stworzyć wartość w różnych miejscach i dostarczyć ją m.in. dzięki mediom społecznościowym.

Jeśli nie jesteś gotowy aby nagrywać video, możesz po prostu stworzyć wpisy na blogu składające się z samej treści lub z treści i materiałów audio i postępować dokładnie tak samo, czyli:

– dać link do wpisu w mediach społecznościowych
– wysłać wiadomość do listy adresowej z linkiem do wpisu

Główna Zaleta…

Takie działanie pozwala Ci przede wszystkim odseparować się od większości ludzi a więc także od tych, którzy mogą działać w tym samym biznesie co Ty, ponieważ działając w ten sposób:

– wzbudzasz ciekawość (nie mówisz w ogóle o firmie, z którą współpracujesz)
– dostarczasz wartość (pomagasz ludziom rozwiązywać problemy lub osiągać korzyści)
– jesteś w oczach innych ludzi kimś godnym zaufania (a zaufanie to klucz do współpracy w biznesie)

Wspomniałem, że pomocny w tej strategii jest blog ale muszę zaznaczyć, że nie chodzi o jakikolwiek blog ale o blog przygotowany pod kątem marketingowym a o tym jak taki właśnie blog przygotować, dowiesz się w tym darmowym raporcie:

Wszystko bowiem sprowadza się do tego, że…

Niezależnie od tego jak chcesz promować swój biznes, sprawą pierwszorzędną jest ciągłe rozwijanie listy kontaktów

Tak, jeśli chcesz wykorzystać media społecznościowe, to również jest sprawą pierwszorzędną.

Pomyśl jednak. Jeśli:

– masz właściwie przygotowany profil lub fanpage na Facebooku i innych mediach społecznościowych
– masz właściwie przygotowany blog
– systematycznie i konsekwentnie dostarczasz wartość

to w ten sposób sprawiasz, że ludzie, którzy trafią na Twój przekaz:

– będą mieć najpierw okazję poznać Cię (dzięki wartości na blogu)
– będą mogli dołączyć do Twojej listy ze świadomością tego z kim mają do czynienia

W ten sposób więc budujesz listę bardzo wartościowych kontaktów, z których część będzie zainteresowana współpracą z Tobą.

Podsumowanie czyli co robić i czego nie robić w mediach społecznościowych

Żeby wszystko usystematyzować, oto co warto robić i czego robić nie ma sensu w celu promocji biznesu w mediach społecznościowych:

– nie pisz o firmie, z którą współpracujesz
– nie wyjawiał wszystkich szczegółów (nazwy, produktów, planu marketingowego)
– nie podawaj linka do przyłączenia się
– stwórz profil, który będzie wspierać budowanie Twojej marki i rozwijanie Twojej listy adresowej
– dostarczaj wartość w formie video i/lub wpisów na blogu, w ramach których rozwiązujesz konkretne problemy lub pomagasz osiągać korzyści
– bądź systematyczny i konsekwentny

W tym momencie możesz mieć naturalnie inne zdanie. Miej jednak proszę na uwadze, że to wszystko czego się tutaj dowiedziałeś to coś, czego ja nauczyłem się od ekspertów, do czego sam się stosuję i co teraz przekazuję Tobie.

Nie wiem jaki biznes chcesz rozwijać ale w tym momencie nie ma to znaczenia, ponieważ te wskazówki mogą zadziałać w przypadku każdej firmy.

Skąd to wiem?

Widziałem wielu liderów i możesz mi wierzyć, że żaden z nich nie wstawiał linków do przyłączenia i nie trąbił na prawo i lewo o tym, z kim współpracuje ale zamiast tego dostarczał systematycznie i konsekwentnie wartość.

Jeśli uważasz, że to co przeczytałeś ma dla Ciebie sens i chcesz jeszcze dokładniej zrozumieć wykorzystanie bloga i mediów społecznościowych w biznesie, zapisz się na jeden z poniższych webinarów:

5 prostych kroków aby zbudować wizerunek i zarabiać pieniądze dzięki blogowi

Jak zaoszczędzić nawet kilka miesięcy swojego czasu i rozpocząć rozwijanie biznesu w internecie choćby od jutra…

Co o tym myślisz? Uważasz ten wpis za wartościowy i pomocny? Zostaw swoją opinię w komentarzach i podziel się nim z innymi, korzystając z poniższych „przycisków”.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Jeśli zależy Ci na tym, żeby rozwijać biznes w internecie, kliknij tutaj i zobacz jakie 3 elementy musisz mieć bezwzględnie żeby osiągać wyniki.