Niezależnie od tego, jaki biznes w internecie prowadzisz lub zamierzasz prowadzić, Ty jesteś jego najważniejszym „elementem”.

Takie jest naturalnie moje zdanie i nie w tym rzecz, że masz się ze mną zgadzać.

Pomyśl jednak…

Każdego dnia, tygodnia, miesiąca i roku, wiele nowych firm powstaje i upada.

Wiele produktów i usług wchodzi na rynek i z tego rynku znika.

Powstaje również wiele różnych planów marketingowych (odnosi się to głównie do marketingu sieciowego i sprzedaży bezpośredniej) i część z nich nie sprawdza się w praktyce.

Finalnie więc to Ty i Twoja marka stanowicie coś, co nie może zniknąć i dla mnie jest to wystarczający powód, żeby jak najwcześniej pracować właśnie nad swoją marką – również wtedy, kiedy chcemy rozwijać biznes w internecie.

Ma to szczególne znaczenie w perspektywie długoterminowej, ponieważ sam proces budowania swojego wizerunku musi trwać jakiś czas.

Nie, nie mówię, że bez zbudowanego wizerunku nie możesz zarabiać pieniędzy w internecie bo jak najbardziej możesz. Warto jest jednak jednocześnie dbać o swój wizerunek, bo im lepszy on jest tym lepsze mogą być również Twoje efekty.

Najgorsze – jak chyba we wszystkim – są początki i dlatego poniższe video – mam nadzieję – pomoże Ci zrozumieć od czego konkretnie zacząć, jeśli rzecz jasna chcesz budować markę w internecie.

Od czego dobrze jest zacząć budowanie własnej marki w internecie

 

Cały proces budowania marki w oparciu o to, czym podzieliłem się w powyższym video, wyjaśniłem w większych szczegółach, w innym swoim video. Możesz je zobaczyć poniżej…

Jak budować wizerunek w internecie w dowolnej niszy

 

Przekonasz się w nim, że niezależnie od tego w jakiej niszy działasz, sam proces budowania wizerunku jest generalnie taki sam i opiera się o…

…problemy i potrzeby Twoich potencjalnych klientów.

My ludzie jesteśmy samolubni i nie ma w tym nic złego.

Jest sprawą naturalną, że w pierwszej kolejności myślimy o sobie, o tym, żeby rozwiązać swoje problemy i osiągnąć swoje cele.

Myślę, że Ciebie, tak Ciebie – bardziej interesują Twoje problemy i potrzeby niż moje, prawda?

Tak naprawdę moje potrzeby w ogóle Cię nie interesują.

Chcąc jednak przyciągnąć uwagę właściwych osób (czytaj: potencjalnie zainteresowanych tym co masz do zaoferowania) musimy zapomnieć o sobie i zwracać uwagę na problemy i potrzeby tych osób i wykorzystać te problemy, znajdując na nie rozwiązania i dzieląc się nimi.

Jak się dzielić?

W mojej ocenie najprostszym sposobem jest blog ale nie jakikolwiek blog tylko blog przygotowany pod kątem marketingowym a więc w taki sposób, żeby wspierał nas w budowaniu listy adresowej, ponieważ to jest główne zadanie każdego bloga prowadzonego w celach marketingowych.

Jak taki blog zrobić?

Możesz stworzyć go samemu, domyślając się różnych rzeczy i marnując sporo swojego czasu (tak jak ja to robiłem kilka lat temu) albo stworzyć go zgodnie z pewnymi wytycznymi, które możesz poznać choćby w darmowym raporcie, pt. „Jak zarabiać na blogu”

Wykorzystanie odpowiednio przygotowanego bloga w sposób systematyczny i konsekwentny nie jest z całą pewnością jedynym lub najlepszym dla wszystkich sposobem budowania swojego wizerunku ale jest na pewno jednym z nich.

To czy zechcesz wykorzystać właśnie ten sposób, zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie a ja mam nadzieję, że informacje, które tutaj uzyskałeś, wpłyną pozytywnie na Twoje wyniki.

Jeśli uznasz, że warto, podziel się nimi dalej, korzystając z poniższych „przycisków” i zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Jeśli chcesz przekonać się, czego konkretnie potrzebujesz, żeby zarabiać pieniądze w internecie i niezależnie od oferty, jaką chcesz promować, to kliknij tutaj i przekonaj się  jakich 3 elementów potrzebujesz bezwzględnie, żeby choćby myśleć o pieniądzach w internecie.