Niezależnie od tego, czy mówimy o marketingu sieciowym, marketingu internetowym, sprzedaży własnych bądź cudzych produktów lub usług (także w internecie), zawsze występuje słowo „konkurencja”.

Dotyczy ono zwłaszcza sytuacji, w której grupa ludzi promuję tę samą ofertę, prawda?

Z jednej strony, im większa konkurencja, tym lepiej, ponieważ oznacza to, że istnieje zapotrzebowanie na promowany produkt lub usługę.

Z drugiej jednak może się okazać, że w obliczu tej konkurencji ciężko jest wyróżnić się z tłumu i dotrzeć do właściwych osób z naszą propozycją.

Z tego też względu w tym artykule dowiesz się o jednej rzeczy, która pozwoli Ci odseparować się od konkurencji.

 

Prosty sposób aby odseparować się od konkurencji w biznesie

Zanim przejdziemy do tematu, warto jest przypomnieć, że promocja czegokolwiek w internecie opiera się o 3 kluczowe elementy:

ofertę – czyli coś, co możemy promować i na czym możemy zarabiać pieniądze
system – czyli coś, co pozwala budować listę kontaktów, budować relację z listą, budować relację z ludźmi na tej liście, przedstawić ofertę
ruch – czyli sposób na przyciągnięcie uwagi właściwych osób

[WSKAZÓWKA: W kwestii samego systemu biznesu w internecie, tutaj możesz znaleźć więcej informacji, natomiast odnośnie budowania listy adresowej i relacji z ludźmi na niej, ten materiał jest w mojej ocenie jednym z najlepszych (wiem to z własnego doświadczenia).]

Przyjmując, że jesteś jedną z osób, które promują tę samą ofertę co setki innych osób, musisz zrobić coś, żeby odseparować się od swojej konkurencji.

Widzisz, w przypadku marketingu sieciowego i różnego rodzaju programów partnerskich w internecie, większość zawsze postępuje podobnie a więc:

– kopiuje link partnerski do strony firmowej
– wkleja go w każdym możliwym miejscu
– czeka na efekty

Przyjmijmy więc, że spośród wspomnianej kilkusetosobowej grupie ludzi, 98% osób robi właśnie to. W takich okolicznościach wyróżnienie się z tego tłumu nie jest sprawą trudną.

Dlaczego? Ponieważ czymś unikalnym, co z całą pewnością posiadasz jest…

 

TWOJA HISTORIA

Tak naprawdę każdy z nas ma swoją, unikalną historię ale w większości wypadków nie wykorzystujemy jej. Wolimy bowiem wklejać linki partnerskie w każdym możliwym miejscu, przez co:

nie budujemy listy adresowej
nie budujemy relacji z ludźmi na tej liście (w sprzedaży czegokolwiek zaufanie jest niezmiernie istotne)
nie dajemy sobie szansy na ponowny kontakt (większość osób nigdy nie wraca na jakąś stronę samemu)
nie wyróżniamy się z tłumu

Można to jednak zmienić, wykorzystując swoją historię, opartą o prawdziwe przykłady, w ramach których przedstawimy sposób na osiągnięcie konkretnej korzyści lub rozwiązania konkretnego problemu.

 

Problemy nas interesują…

Dlaczego?

Ponieważ każdy je ma ale też każdy z nas potrafił sobie poradzić z pewnymi problemami i przeszkodami w życiu i tego typu wydarzenia tworzą właśnie naszą historię, przez co my sami, opowiadając ją, możemy:

– przyciągnąć uwagę właściwych ludzi
– pomóc innym ludziom
– budować listę kontaktów
– przedstawić ofertę

Chodzi w tym wszystkim o to, że poprzez wskazanie na konkretny problem z naszego życia, z którym sobie poradziliśmy, łatwo jest zwrócić uwagę właściwych ludzi (takich, które chcą podobny problem rozwiązać).

 

Przykłady…

Jednym z przykładów może być chociażby to, o czym mówiłem w jednym z poprzednich wpisów a mianowicie o tym, że osoby, które mają doświadczenia w marketingu sieciowym offline, mogą je wykorzystać także w internecie (chodzi o ten wpis).

Wystarczy bowiem podzielić się swoją historią a więc konkretnymi przykładami ze swojej działalności, aby w ten sposób pomóc ludziom w różnych problemach lub w osiągnięciu konkretnych korzyści.

Jak myślisz? Czy taki nagłówek mógłby przykuć uwagę właściwych osób, które potencjalnie są zainteresowane rozwojem biznesu w marketingu sieciowym?

„[PRAWDZIWA HISTORIA]: Kto Jeszcze Chce Zobaczyć Jak Startując Zupełnie Od Zera I Bez Internetu, Stworzyłem Listę 10.297 Kontaktów W Przeciągu 574 Dni I Zbudowałem Grupę 1019 Partnerów Biznesowych W Marketingu Sieciowym…”

Czy ktoś taki mógłby nauczyć innych właściwego działania w tym biznesie? Zdecydowanie, prawda?

 

Kolejny przykład…

Poznaj Historię Człowieka, Który W 90 Dni Pokonał Nowotwór…

To akurat prawdziwy przykład, który związany jest z moim bratem bliźniakiem, który faktycznie miał do czynienia z nowotworem i który jednocześnie pokonał go w przeciągu 90 dni. Tutaj możesz zresztą sam się o tym przekonać, ponieważ Marek (tak ma na imię mój brat) napisał książkę, w której opisuje swój przykład, dokumentując wszystko oryginalnymi zaświadczeniami.

 

I jeszcze jeden [prawdziwy] przykład…

Poznaj Kobietę Z Polski, Która Opowie Ci Jak W Naukowy Sposób Polepszyła Swoje Życie…

Jest to osoba, którą miałem okazję poznać. Wykorzystała ona swoją historię, związaną z trudnymi momentami swojego życia, z którymi mierzyła się od samego dzieciństwa aby przyciągnąć uwagę osób, które mają podobne problemy i pokazując, jak krok po kroku potrafiła wszystko odmienić w swoim życiu.

 

Jak widzisz, są to całkowicie inne przykłady (pierwszy jest zmyślony) ale tym co sprawia, że każdy z nich może świetnie działać, jest unikalność.

Jesteś kimś wyjątkowym i unikalnym a Twoja historia, na którą składają się negatywne i pozytywne momenty w Twoim życiu to wyjątkowy sposób, żeby odseparować się od konkurencji w e-biznesie i tym samym osiągać również wyniki finansowe.

 

Jak opowiedzieć swoją historię…

Skoro już wiemy, że masz coś wyjątkowego, co może Ci bardzo pomóc w Twoim e-biznesie, kolejnym krokiem jest zrozumieć, jak się za to zabrać.

Po pierwsze, możesz to zrobić za pomocą słowa pisanego lub video i zwłaszcza w tym pierwszym przypadku dobrze jest zgłębić umiejętność, która nazywa się copywritingiem (tutaj możesz poznać jej podstawy).

Po drugie, jeśli już zdecydowaliśmy się na formę, w ramach której przedstawimy swoją historię, warto jest wybrać miejsce jej publikacji i najlepszym w tej materii jest blog.

Nie mówimy jednak o jakimkolwiek blogu ale o takim, który jest również przygotowany pod kątem marketingowym (bo przecież mówimy o e-biznesie).

O tym jak taki blog wygląda i jak możesz go stworzyć, dowiesz się w tym darmowym raporcie.

Blog to również sposób aby budować swoją markę w dowolnej niszy a wszystko wystarczy oprzeć o 5 bardzo prostych kroków, które może poznać w tym darmowym webinarze.

 

Podsumowanie

Jestem przekonany, że Twoja historia może Ci bardzo pomóc. Z drugiej strony również wiem, że nie zawsze można odszukać w pamięci historię, która byłaby zbieżna z promowaną ofertą.

Zdaję sobie z tego sprawę i jeśli sam nie masz historii, która byłaby „w temacie” promowanej przez Ciebie oferty, opowiedz (jeśli to możliwe) prawdziwą historię kogoś innego.

W przypadku, kiedy nie masz „pod ręką” prawdziwej historii do opowiedzenia, pozostaje oprzeć się o korzyści, jakie potencjalny klient uzyska, jeśli będzie chciał skorzystać z oferty, jak np.:

„Zobacz Jak W Ciągu 57 Minut I Bez Specjalistycznej Wiedzy Technicznej Stworzyć Profesjonalny Pod Kątem Marketingowym Blog I Promować W Jego Ramach Dowolną Ofertę…”

Wracając jednak do tematu, prawdziwe historie, które opowiadają o tym jak ktoś rozwiązał problem lub osiągnął korzyść zawsze są wyjątkowym sposobem, żeby odseparować się od konkurencji w e-biznesie.

Życzę Ci więc, żeby wykorzystanie tego faktu pomogło Ci osiągnąć wyjątkowe wyniki w tym co robisz.

 


Michał Kidziński
Blog „Przyciągający Marketing”

P.S. Jeśli chcesz rozwijać biznes w internecie, to musisz mieć 3 kluczowe elementy. Kliknij tutaj aby je poznać.