W ciągu ostatnich kilku lat miałem okazję poznać różne metody czy – jak wolisz – strategie marketingowe i zgodnie z moim zrozumieniem nie ma czegoś takiego jak najlepszy sposób rozwijania e-biznesu.

Dlatego też nie zakładam, że blogowanie czyli prowadzenie bloga w celach marketingowych jest czymś, co każdy powinien robić. Nie jestem również zdania, że blog jest niezbędny i że każdy kto chce rozwijać biznes w internecie, musi go posiadać.

W moich oczach blog oraz jego prowadzenie to przede wszystkim sposób aby dotrzeć ze swoim przekazem do właściwych osób (czytaj: takich, które są zainteresowane tym, co mamy do przekazania i zaoferowania), dostarczając dzięki niemu wartość czyli informacje, które mogą pomóc ludziom rozwiązać problem lub osiągnąć korzyść.

Smutna prawda na temat blogowania jest więc taka, że nie ma żadnych magicznych sposobów czy sprytnych trików, które bez zaangażowania, determinacji i pracy pozwolą osiągać dobre, bardzo dobre i świetne wyniki.

W poście, pt. Tyle godzin potrzeba żeby stać się dobrym w marketingu internetowym wskazałem na to, że aby stać się w czymkolwiek dobrym, należy poświęcić temu pewien czas i – zgodnie z pewną teorią – jest to konkretna liczba godzin. Z całą pewnością ta sama teoria ma zastosowanie również w przypadku blogowania i osiąganym dzięki niemu rezultatom.

Mając to na uwadze, przejdźmy do tego jak sprawić, aby prowadzenie bloga pozwalało zarabiać pieniądze bo przecież mówimy o prowadzeniu bloga w celach marketingowych…

3 kroki, które pomogą Ci zarabiać pieniądze dzięki blogowi

Miej proszę na uwadze, że odpowiedzialność za wykorzystanie poniższych informacji leży po Twojej stronie. Trudno jest bowiem mówić w tym momencie o jakichkolwiek gwarancjach na pewne efekty, ponieważ nikt oprócz Ciebie nie może wykorzystać tych informacji.

Dobra informacja to taka, że poniższe informacje można wykorzystać niezależnie od tego w jakiej branży lub niszy działasz lub chcesz działać.

 

#1. Konsekwentne Przesłanie

Kiedy promujemy wiele różnych ofert i co chwilę zmieniamy nasz przekaz i nasze przesłanie, tracimy zainteresowanie ze strony innych osób, które mogłyby być naszymi klientami/współpracownikami.

Dlatego pierwszym krokiem jest odpowiedzieć na pytania:

Co promujesz? Jaka jest Twoja wizja? Dlaczego ludzie powinni skorzystać z Twojej oferty?

Odpowiedź na te pytania a także konsekwencja w publikowaniu wartościowych treści na blogu powinny pomóc Ci dotrzeć do właściwych osób, które nie tylko zainteresują się tym co tworzysz na blogu ale także tym, co oferujesz.

Wszyscy wcześniej lub później poszukujemy stale nowych informacji, często nie wykorzystując tego co do tej pory zdobyliśmy, np. „sposobu na szybkie pieniądze w internecie” ale niezależnie od tego jak długo szukamy czegoś takiego, finalnie wracamy do ludzi, którzy są konsekwentni i których przekaz jest niezmienny (w moim przypadku i odnosząc się do marketingu internetowego kimś takim jest np. Piotr Majewski).

Ty możesz być kimś takim, jeśli konsekwentnie będziesz prezentować tę samą wizję i nastawienie a także tę samą ofertę, co w konsekwencji spowoduje, że odseparujesz się od większości działających również w tej samej branży co Ty.

 

#2. Konsekwencja w Publikowaniu Nowych Postów

To najprawdopodobniej najprostszy krok (co nie oznacza, że jest łatwy w realizaji).

Jakiś już czas temu zrozumiałem, że jednym z największych (jeśli nie największym) sekretem skutecznego blogowania jest systematyczność w tworzeniu nowych treści.

Mówimy tutaj o codziennym blogowaniu. Mówimy o codziennym tworzeniu nowej wartości i dzieleniu się tą wartością w każdy możliwy i etyczny sposób (czego dotyczy trzeci krok).

SEO czyli pozycjonowanie jest oczywiście ważne w kwestii osiągania dobrych pozycji w Google ale pierwszym warunkiem, który pozwoli Ci znaleźć się wysoko w Google jest systematyczne aktualizowania bloga.

I jeszcze jedna rzecz odnośnie publikowanych na blogu treści: największe zainteresowanie i tym samym największe zaufanie (które jest krytycznie ważne w odniesieniu biznesowym) ze strony czytelników bloga może pojawić się wtedy, kiedy ta treść odnosi się do potrzeb i problemów ludzi a nie naszych.

 

#3. Mądra Promocja

Jest oczywiście jasne, że zaraz po tym, jak opublikujesz nowy wpis na blogu, trzeba wypromować go w każdy możliwy i etyczny sposób.

To może być promocja:

– na forach (zostawianie linka do bloga w sygnaturze)
– na innych blogach (zostawianie linka do bloga w komentarzach)
– poprzez listę adresową (jeśli nie masz jeszcze swojej listy to zobacz tutaj jak zacząć ją budować)
– w mediach społecznościowych (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn)

Dlaczego promocja stworzonych treści jest tak ważna?

Myślę, że dobrze jest zobrazować sobie swój blog jako bezludną wyspę, do której musimy doprowadzić jak najwięcej „ścieżek”, „dróg” lub „autostrad”, którymi są właśnie linki, kierujące do naszego bloga z innych stron i serwisów. Im więcej owych dróg, tym lepiej.

 

Ogromna zaleta bloga

Czymś, co jest również bardzo ważne w przypadku bloga i treści na nim dostępnych to to, że raz stworzony post może generować dla nas ruch przez dni, tygodnie, miesiące a nawet lata. Każdy post można więc traktować jako naszego pracownika, który przyciąga uwagę właściwych ludzi.

Jeżeli nasz blog jest przygotowany we właściwy sposób (o czym więcej możesz dowiedzieć się tutaj) to każdy post może przyciągnąć kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt a nawet kilkaset osób, z których część może stać się naszymi klientami.

Warunek jest „jedynie” taki, żeby blog był przygotowany w taki sposób aby blog spełniał swoją podstawową rolę czyli wspierał w budowaniu listy adresowej.

Wniosek jest więc z tego taki, że im więcej owych pracowników (postów na blogu) mamy tym lepiej 🙂

 

Inne posty na temat blogowania

Na tym blogu podejmowałem już niejednokrotnie temat blogowania w celach marketingowych. Jeśli więc chcesz pogłębić swoją wiedzę na ten temat, potrzebne informacje znajdziesz pod poniższymi linkami.

Jak w ciągu 24 godzin pozyskać 100 nowych adresów email dzięki blogowi

Rola bloga w e-biznesie

10 błędów, których musisz UNIKAĆ jeśli chcesz zarabiać pieniądze dzięki blogowi

Jak mieć zawsze pomysły na wpis na blogu (prosty sposób)

Mam nadzieję, że informacje, którymi podzieliłem się z Tobą w tym poście, okażą się dla Ciebie wartościowe i pomocne, i że ich wykorzystanie wpłynie pozytywnie na Twoje e-biznesowe wyniki. Jeżeli uznasz, że warto, podziel się tym postem z innymi, korzystając z poniższych „przycisków” i zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński
Blog „Światły Ebiznes”